Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding

- Content
- 9 apr 2025 @ 12:05
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 apr 2025 @ 12:05
- Kel Koenen
In een poging om sociale interactie in het echte leven te stimuleren, heeft Heineken een opmerkelijk prototype onthuld: ‘The Flipper’. Deze slimme telefoonhoes draait je smartphone automatisch om zodra hij herkent dat je een gezellige tijd hebt – en dat doet hij aan de hand van een opvallend herkenbaar moment: het woord ‘proost’.
Met behulp van AI-gestuurde spraakdetectie en een miniatuurrobotarm, zorgt The Flipper ervoor dat je telefoon met het scherm naar beneden ligt zodra je je in gezelschap bevindt. De boodschap van de bierbrouwer is helder: #SocialOffSocials. Laat sociale media even voor wat ze zijn en richt je op de mensen om je heen.
Nabil Nasser, Global Head bij Heineken, licht toe: ‘Smartphones zijn onmisbaar in ons dagelijks leven, maar het eindeloze scrollen belemmert echte interactie. Met The Flipper willen we op een speelse manier laten zien hoe belangrijk het is om écht aanwezig te zijn – zeker in een bar, waar nieuwe connecties en goede gesprekken ontstaan.’
De campagne, ontwikkeld samen met creatief bureau LePub en ondersteund door PR-bureau The Romans, werd gelanceerd met hulp van de Zweedse uitvinder en YouTube-persoonlijkheid Simone Giertz. Zij testte The Flipper in haar eigen karakteristieke stijl. ‘Ik probeer al langer minder tijd op mijn telefoon door te brengen, maar mijn aanpak was vooral ‘streng zijn voor mezelf’ – en dat werkt dus niet’, zegt Giertz. ‘The Flipper is een slimme en grappige oplossing die me eraan herinnert dat ik m’n telefoon even moet vergeten als ik aan het socializen ben.’
Volgens Bruno Bertelli, wereldwijd CEO van LePub: ‘The Flipper is meer dan een gadget. Het is een speelse maar betekenisvolle reminder om het scherm los te laten en je te richten op échte momenten met anderen.’
The Flipper is nog slechts een prototype, maar Heineken moedigt iedereen aan om – desnoods handmatig – de telefoon om te draaien. Want soms begint het echte gesprek pas als het scherm op zwart gaat.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier TikTok-ads die wél werken (en wat merken hier van kunnen...
- McDonald’s laat lef en luistervermogen samenkomen in...
- Jennifer Hoffman promoot duurzame mobiliteit met circulaire...
- Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
- [BCE2025] Van data-insights naar digital humans: next level...
- Fjällräven opnieuw verkozen tot duurzaamste modemerk
Laatste Nieuws
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
- [BCE2025] Van data-insights naar... 31-03-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management