Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding

Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
  • Content
  • 9 apr 2025 @ 12:05
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In een poging om sociale interactie in het echte leven te stimuleren, heeft Heineken een opmerkelijk prototype onthuld: ‘The Flipper’. Deze slimme telefoonhoes draait je smartphone automatisch om zodra hij herkent dat je een gezellige tijd hebt – en dat doet hij aan de hand van een opvallend herkenbaar moment: het woord ‘proost’.

Met behulp van AI-gestuurde spraakdetectie en een miniatuurrobotarm, zorgt The Flipper ervoor dat je telefoon met het scherm naar beneden ligt zodra je je in gezelschap bevindt. De boodschap van de bierbrouwer is helder: #SocialOffSocials. Laat sociale media even voor wat ze zijn en richt je op de mensen om je heen.

Nabil Nasser, Global Head bij Heineken, licht toe: ‘Smartphones zijn onmisbaar in ons dagelijks leven, maar het eindeloze scrollen belemmert echte interactie. Met The Flipper willen we op een speelse manier laten zien hoe belangrijk het is om écht aanwezig te zijn – zeker in een bar, waar nieuwe connecties en goede gesprekken ontstaan.’



De campagne, ontwikkeld samen met creatief bureau LePub en ondersteund door PR-bureau The Romans, werd gelanceerd met hulp van de Zweedse uitvinder en YouTube-persoonlijkheid Simone Giertz. Zij testte The Flipper in haar eigen karakteristieke stijl. ‘Ik probeer al langer minder tijd op mijn telefoon door te brengen, maar mijn aanpak was vooral ‘streng zijn voor mezelf’ – en dat werkt dus niet’, zegt Giertz. ‘The Flipper is een slimme en grappige oplossing die me eraan herinnert dat ik m’n telefoon even moet vergeten als ik aan het socializen ben.’

Volgens Bruno Bertelli, wereldwijd CEO van LePub: ‘The Flipper is meer dan een gadget. Het is een speelse maar betekenisvolle reminder om het scherm los te laten en je te richten op échte momenten met anderen.’

The Flipper is nog slechts een prototype, maar Heineken moedigt iedereen aan om – desnoods handmatig – de telefoon om te draaien. Want soms begint het echte gesprek pas als het scherm op zwart gaat.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken