Hema kiest voor Nedap bij grootschalige RFID-implementatie

- Food-en-retail
- 15 apr 2025 @ 11:11
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 apr 2025 @ 11:11
- Tamara de Vos
Winkelketen Hema rolt de komende jaren radio-frequency identification (RFID) uit in samenwerking met technologiebedrijf Nedap. Het iD Cloud-platform van Nedap wordt geïmplementeerd in meer dan 740 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk. De uitrol moet medio 2026 zijn voltooid.
Volgens Hema en Nedap moet de RFID-technologie zorgen voor een efficiënter voorraadbeheer. Klanten krijgen via de Hema-app of website realtime inzicht in de beschikbaarheid van artikelen per winkel. Medewerkers kunnen met behulp van het systeem sneller en nauwkeuriger voorraadniveaus controleren en bijwerken.
Hema kiest naar eigen zeggen voor Nedap vanwege diens ervaring met grootschalige, internationale RFID-implementaties. De technologie stelt de retailer in staat om voorraadverschillen te minimaliseren en de beschikbaarheid van producten te verhogen. De samenwerking is volgens beide partijen gericht op de lange termijn. Naast voorraadoptimalisatie biedt het iD Cloud-platform mogelijkheden voor toekomstige uitbreiding met andere toepassingen.
Hilbert Dijkstra, General Manager iD Cloud bij Nedap, stelt: ‘Deze samenwerking is bijzonder: twee Nederlandse bedrijven met een rijke historie, een innovatieve geest en sterke klantgerichtheid die de handen ineenslaan. We zijn dan ook trots dat we Hema mogen ondersteunen op hun RFID-reis en kijken uit naar de resultaten die we samen gaan behalen.’
Beeld: Nedap/Hema
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Dove pro lichaamsgeur met 'be fearless - smell beautiful...
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema kiest voor Nedap bij... 15-04-2025
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren... 15-04-2025
- Supermarkten en leveranciers... 14-04-2025
- Rituals lanceert eerste 'airport... 11-04-2025
- KitKat ruilt smartphones in voor... 11-04-2025
- No Waste Army wil met actie 261.000... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management