De marketingtransfers van week 14, 2025

De marketingtransfers van week 14, 2025
  • B2b
  • 11 apr 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

‘Hard lopen dient tot niets; men moet op tijd vertrekken', aldus La Fontaine in zijn fabel over de haas en de schildpad. Dat nemen weer een behoorlijk aantal mensen ter harte en MarketingTribune volgt ze nauwlettend.

Reclamebureau Calamity Jane staat te koop op Marktplaats. Kiona de Vries en Geerke Catshoek stoppen ermee en ‘verkopen’ hun bureau niet aan de hoogste bieder, maar aan diegene met de meeste potentie om hun missie - het creëren van gendergelijkheid in reclame - meer slagkracht te geven.


GroupM - onderdeel van WPP - benoemt Bojan Stigter tot CEO van Mindshare Nederland. Een functie die hij de afgelopen maanden al ad interim vervulde. Hij vervangt hiermee Atva van Zanten, die na haar zwangerschapsverlof zal terugkeren in een nieuwe rol binnen GroupM. Hierover zal op een later moment meer bekend worden gemaakt.

Bojan Stigter

CMO Centraal Beheer Peggy Spaapen vertrekt uit Apeldoorn. Wat zij gaat doen is nog niet bekend. ‘Als creatief ben je zo goed als je laatste creatie’, zei zij in 2020 tegen MarketingTribune in het coverinterview CMO in het diepe.

Peggy Spaapen | foto door Zuiver Beeld

Met ingang van 7 april 2025 is Reineke Boot commercieel directeur van de Tour of Holland bij TIG Sports & Events. In haar nieuwe rol wordt zij verantwoordelijk voor het versterken en verder uitbouwen van de commerciële strategie en het partnernetwerk van de zesdaagse koers. Eerder gaf zij al leiding aan de start van de Giro d’Italia in Amsterdam in 2010. Boot: ‘De Tour of Holland staat voor topsport, vernieuwing en fanbeleving. De ambitie om in de toekomst zowel een mannen- als vrouwenkoers op het programma te zetten is geweldig en past bij de ontwikkelingen in zowel (top)sport als in de maatschappij. Ik vind het een uitdaging om dit unieke Nederlandse wielerinitiatief commercieel te versterken en kijk er naar uit om dit als onderdeel van het team van TIG op te pakken,.’ De eerste editie van de Tour of Holland vindt plaats van 14 tot en met 19 oktober 2025. De koers telt zes etappes door heel Nederland, heeft een UCI 2.1-status en heeft de ambitie om uit te groeien tot een vaste waarde op de internationale wielerkalender.

Reineke Boot

Jordi van de Bovenkamp maakt de overstap van Boomerang naar TBWA\Neboko en zijn pa is trots, aldus Van de Bovenkamp op LinkedIn: ‘Soms komen er dingen op je pad die je gewoon met 7 handen tegelijk moet aanpakken; dit i er zo één. Heerlijk om te kunnen melden dat ik volgende week bij TBWA\Neboko aan de slag ga! Heb er echt vreselijk veel zin in, ben “aardig opgeladen”na de komst van ons tweede kindje 5 weken geleden en ga al m’n Boomerang-vrienden aan de Wilgenweg heel erg missen…’

Darre van Dijk, CCO TBWA\Neboko, en Jordi van de Bovenkamp

Cypres en We Are Digital
, beide deel van Propaganda Group, benoemen Thomas Verbraeken tot projectmanager. ‘Ik hou ervan om klantgericht te werken. Door het uitgebreide klantenbestand van de Propaganda Group kan ik verschillende projecten begeleiden en net die verscheidenheid trekt me aan. Bovendien barst het hier van de kennis rond digitale en contentmarketing, waardoor dit een werkomgeving is waar ik ook heel wat kan bijleren.’

Thomas Verbraeken

Marktonderzoekbureau DVJ Insights heeft een nieuw kantoor geopend in Noorwegen om de aanwezigheid in Scandinavië verder uit te breiden. Met het nieuwe kantoor wil DVJ de ondersteuning voor Scandinavische klanten verbeteren en de samenwerking binnen de Europese teams versterken. ‘Onze keuze voor een kantoor in Noorwegen laat zien dat we echt werk maken van onze aanwezigheid in Scandinavië’, aldus Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights. ‘Steeds meer klanten vragen om lokale relevantie, naast onze internationale visie. Daarom hebben we geïnvesteerd in het begrijpen van de marketingprofessional, zodat onze lokale consultants in elk Scandinavisch land beter ondersteund worden. Het gaat niet om een stip op de kaart, maar om echt aanwezig zijn en begrijpen wat er lokaal speelt.’ Marieke van Echtelt, Managing Director van DVJ Insights, vervolgt: ‘Natuurlijk werken de Scandinavische kantoren nauw samen met onze teams in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Spanje om onze klanten nog beter te bedienen.’

Lucas Hulsebos en Marieke van Echtelt

Ivar Allema
is per 1 april 2025 benoemd tot Managing Director van Code d’Azur, het Amsterdamse kantoor van global brand experience company Hypersolid. Hij vervulde de functie sinds begin dit jaar al op interim-basis en volgt Herberth Samsom op. Allema is sinds 2014 werkzaam bij code d’azur, waar hij startte als digital producer. In de jaren daarna bekleedde hij verschillende functies en gaf hij leiding aan het volledige klantportfolio. Nik Nieuwenhuijs, oprichter van Code d’azur en CEO van Hypersolid USA, zegt over zijn benoeming: ‘Ivar ademt onze cultuur en waarden, en laat keer op keer zien dat hij zich volledig inzet voor de kern van ons bureau en het leveren van kwaliteit aan onze klanten.’

Ivar Allema

Nicole Rosanella
is per 1 april 2025 benoemd tot Director Corporate Marketing bij Samsung Electronics Benelux. In deze functie wordt zij verantwoordelijk voor de vertaling van de wereldwijde merkstrategie naar de Benelux-markt, met aandacht voor onder meer de positionering van het gehele portfolio en de merkvisie ‘AI for All’. Rosanella beschikt over meer dan vijftien jaar ervaring in marketing, communicatie en merkstrategie bij innovatieve bedrijven. Over haar nieuwe rol zegt zij: ‘Ik kijk er enorm naar uit om bij Samsung aan de slag te gaan. Samsung is wereldwijd een toonaangevend merk, bekend om zijn innovatie en technologische vooruitgang. Mijn doel is om de connectie met consumenten in de Benelux verder te versterken en Samsung nóg relevanter en geliefder te maken in het dagelijks leven van mensen.’

Nicole Rosanella

Cilesta van Doorn
is benoemd tot directeur groepsmerk bij BT Group, Britse aanbieder in telecommunicatiediensten. In deze nieuw gecreëerde functie binnen het bedrijf is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de merkstrategie van BT Group, gebaseerd op klant- en concurrentie-inzichten. Van Doorn vervulde sinds oktober 2024 al een contractuele rol als merkstrateeg bij BT Group. In een reactie op LinkedIn noemt ze haar benoeming ‘zo’n zeldzame kans die echt als voorbestemd voelt’ en spreekt ze over ‘een gedurfde visie, een legendarisch merk en de mogelijkheid om iets op te bouwen met echte impact’. Eerder was Van Doorn ruim twee jaar CMO en bestuurslid bij mediabedrijf Global. Daarvoor werkte ze onder meer bij Virgin Media, waar zij doorgroeide tot uitvoerend directeur merk en marketing, en bekleedde ze senior marketingfuncties bij Tele2 Nederland en Versatel.

Cilesta van Doorn

Marijn Roozemond is gestart als verantwoordelijke voor de Nederlandse vestiging van het Britse bureau Sonicbrand, dat recent een kantoor heeft geopend in Amsterdam. Roozemond heeft meer dan tien jaar ervaring op dit gebied. Eerder werkte hij bij Interbrand en MassiveMusic, waar hij onder meer Philips, ING en Haleon adviseerde op het gebied van muziek en geluid. Ook ontwikkelde hij onder zijn eigen naam de sonic branding voor de Nederlandse politie. ‘We bewegen ons weg van standaard sonic branding naar een authentieke, emotioneel gedreven benadering. Consumenten reageren niet op generieke merkgeluiden, maar op muziek die echt raakt. Sonic branding moet voelen als een natuurlijke extensie van een merk. Door krachten te bundelen met Sonicbrand behoud ik mijn individuele flexibiliteit, maar heb nu ook de slagkracht van een internationaal bureau,’ aldus Roozemond.

Marijn Roozemond

EndemolShine Nederland
heeft Anne-Greet Haars aangesteld als Hoofd Journalistiek en Astrid Dutrénit als Uitvoerend Producent. Beiden zijn betrokken bij de ontwikkeling van RTL Tonight, een nieuw dagelijks late night programma van EndemolShine Nederland en RTL in samenwerking met Banijay Benelux. Haars gaat zich richten op de ontwikkeling en productie van journalistieke programma’s binnen EndemolShine Nederland. Ze was eerder onder meer hoofdredacteur van RTL Late Night en is momenteel te zien als presentator bij Viaplay. Dutrénit was eerder betrokken bij de productie van het Eurovisie Songfestival 2021, de registratie van internationale sportevenementen, en Eva op NPO1. ‘Mijn eerste grote project met het team is het opzetten en begeleiden van RTL Tonight, een uitdagende en inspirerende taak,’ aldus Haars. Dutrénit voegt toe: ‘Ik zie ernaar uit om met Anne-Greet een team samen te stellen met journalistiek talent en ervaring.’

Anne-Greet Haars en Astrid Dutrénit

Data-driven influencer-, PR- en content agency AndAgencyAmsterdam heeft Sep de Baan aangesteld als Chief Financial Officer. De Baan was eerder werkzaam bij Waterland Private Equity en Capital A Investment Partners. Met zijn academische achtergrond aan Harvard University en Delft University of Technology, versterkt hij de financiële en zakelijke slagkracht van het bureau. Daarnaast verwelkomt het bureau vijf nieuwe medewerkers ter versterking van het team: Daisy Advocaat (Client Manager PR & Events), Jill Aaldriks (Junior Creative), Meike Heldt (Junior Client Manager PR & Events), Wies Kallewaard (Junior Client Manager Influencer Marketing) en Bram van der Ven (Junior Creative Strategy Manager). Zij brengen ervaring mee vanuit onder meer SimplyPR, Mondelez International, ELLE, executive search en interne stages. Volgens Sophie van der Schaft, co-CEO van AndAgencyAmsterdam, speelt jong talent een centrale rol in de strategie van het bureau: ‘We begrijpen wat hen drijft, wat hen inspireert en wat hen bindt aan een organisatie. Dat maakt het verschil.’

Sep de Baan

Online marketing bureau Whello Group heeft per direct drie nieuwe leden toegevoegd aan het managementteam: Mark Joon als Operational Lead, René Hoogendoorn als Commercial Lead en Juliske Hummel als Creative & Culture Lead. Met deze benoemingen wil het online marketingbureau haar groeiambities verder vormgeven. Mark Joon richt zich op het optimaliseren van processen voor schaalbare klantoplossingen. René Hoogendoorn, met ervaring in strategische marketing en klantinzichten, zal zich focussen op commerciële groei via datagedreven strategieën. Juliske Hummel, voorheen Marketing en Brandmanager bij Frisse Blikken, neemt het creatieve en culturele domein op zich en koppelt merkstrategie aan creatieve executie. ‘Met dit team zijn we klaar voor de volgende fase,’ aldus medeoprichter Nasser al Kamouchi. ‘Dankzij deze versterking kunnen we klanten nog beter ondersteunen met flexibele teams en een niche aanpak die steeds impact maakt.’

Mark Joon, René Hoogendoorn en Juliske Hummel

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken