[digital detox] Rozemarijn Koopmans (Multitude) wil 'Mei social vrij'

[digital detox] Rozemarijn Koopmans (Multitude) wil 'Mei social vrij'
  • Online
  • 9 apr 2025 @ 09:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bureauvrouw Rozemarijn Koopmans, oprichter en managing director van 'Multitude Creative Agency for Changemakers' wil digitaal detoxen en bepleit nu 'Mei social vrij' met een persoonlijke campagne.

Koopmans: 'Ik krijg buikpijn van het idee dat mijn kinderen (nu vijf en zes) straks een telefoon hebben. Of op TikTok zitten. 

Maar ook mijn eigen socialmediagebruik vind ik steeds lastiger te verantwoorden. Uit recent onderzoek blijkt dat we in Nederland meer tijd dan ooit op social media doorbrengen. Tegelijkertijd zakt ons vertrouwen in de platforms, en voelen steeds meer mensen zich uitgeput, overprikkeld of opgeslokt.

Het is tijd voor pauze. Pauze om onze relatie met die kanalen en bedrijven te herzien. Wat leveren ze ons op? En vooral: wat kosten ze ons? En onze samenleving? 

Doe ook mee! Schrijf je in op meisocialvrij.nl. Dan krijg je een maand lang toegang tot hele toffe films en docu's op Cinetree; een proefabonnement op De Groene Amsterdammer en 31 tips, inzichten en offline activiteiten in je mailbox. Eentje voor elke dag in mei 2025. 

Zet je socials uit. Zet jezelf aan. Samen is het makkelijker', besluit ze.

Meer info over de detox-actie is te vinden op resp. deelnemen kan via: www.meisocialvrij.nl.
(PvWK | beeld: Multitude)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken