Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan

Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne ANWB Kinderfietsenplan
  • Bureaus
  • 15 apr 2025 @ 11:27
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De ANWB en Ace PR lanceren een nieuwe campagne voor het ANWB Kinderfietsenplan. In tegenstelling tot eerdere, functioneel ingestoken campagnes, richt deze zich op de emotionele betekenis van een fiets voor kinderen die er geen hebben.

In Nederland groeit 1 op de 28 kinderen op zonder eigen fiets. De campagne laat zien wat een fiets kan betekenen voor hun zelfstandigheid, sociale leven en ontwikkeling. Centraal in de campagne staat het persoonlijke verhaal van Noah, een jongen die zonder fiets naar de middelbare school moest. Via het ANWB Kinderfietsenplan kreeg hij een opgeknapte fiets en daarmee toegang tot school, sport en vrienden. Volgens de ANWB is dit een voorbeeld van hoe een fiets het dagelijks leven van een kind aanzienlijk kan verbeteren.

Campagneboodschap en media-inzet

Lisa van Eck, strateeg bij Ace PR, zegt: ‘We hebben de verschuiving gemaakt van een praktische oproep naar een campagne die laat voelen wat een fiets écht betekent: meedoen, erbij horen, vrijheid.’ Volgens Nynke Bakker, Impact & Projectmanager bij de ANWB, zijn er inmiddels ruim 70.000 fietsen ingezameld, maar is de nood nog steeds hoog: ‘Er zit nog steeds in elke klas minimaal één iemand zoals Noah.’

Ace PR was verantwoordelijk voor zowel de strategische boodschap als de productie van de campagne. De uitrol vindt plaats via landelijke media, sociale platforms, de eigen ANWB-kanalen en PR.



Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken