Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt

Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
  • Algemeen
  • 15 apr 2025 @ 13:36
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Retail Media Day

Op 15 mei 2025 vindt de tweede editie van de Retail Media Day plaats – hét evenement voor iedereen die actief is op het snijvlak van media, technologie en retail. Een van de sessies die je als marketeer of retailer zeker niet mag missen, is die van Edwin van Setten, Business Development Manager Pro AV bij Dahua.

In zijn presentatie deelt Van Setten inzichten over hoe technologie en met name digital signage, een krachtige rol speelt in het succes van retail media netwerken. Retail media wordt vaak geassocieerd met online advertising, maar juist in de fysieke retailomgeving valt veel te winnen. Van Setten: ‘Met de juiste combinatie van hardware en software kun je op de winkelvloer de klant op het juiste moment aanspreken met een relevante boodschap. Denk aan een instorescherm bij een schap of een high brightness LED-display in de etalage. Deze schermen vormen de backbone van effectieve retail media netwerken.’

Dahua levert wereldwijd professionele AV-hardware – van slimme camera’s met AI tot hoogwaardige LED- en LCD-schermen – die in combinatie met gespecialiseerde softwareoplossingen zorgen voor een maximale impact op de winkelvloer. ‘We bouwen geen campagnes, maar zorgen ervoor dat de technologie er staat om campagnes succesvol te maken’, aldus Van Setten.

Nieuwe netwerken
Retail media is hot – en dat blijft voorlopig zo, stelt Van Setten: ‘Tesco in het Verenigd Koninkrijk voorspelt dat retail media in 2025 groter wordt dan televisie. De vraag vanuit retailers die een eigen netwerk willen opzetten, groeit hard. Wij verwachten dat er dit jaar in Nederland nog meerdere nieuwe netwerken gelanceerd worden.’ Ook in ons eigen land liggen er nog volop kansen. ‘In vergelijking met sommige landen loopt Nederland achter als het gaat om schaal en toepassing van retail media in de fysieke ruimte. Maar dat betekent dus ook: veel potentie. De juiste schermen, op de juiste plek, gekoppeld aan data – daar ligt de sleutel.’

Van Setten’s sessie op de Retail Media Day draait om de praktische kant van retail media. Hij laat zien hoe je met behulp van technologie en slimme positionering van schermen daadwerkelijk de juiste klant bereikt, op het juiste moment, met een relevante boodschap. ‘Dat klinkt als een marketingcliché, maar in de wereld van retail media maken we het waar – op straatniveau en in de winkel zelf.’ Voor retailers, brands en agencies is het een kans om kennis te maken met de technologische ruggengraat van succesvolle retail media-strategieën – en de partners die ze daarbij kunnen helpen.

Vanaf vandaag t/m maandag 21 april (Tweede Paasdag) loopt een speciale PAASACTIE voor RMD en krijgt iedereen € 100,- korting op een ticket. Klik hier!

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken