VCTRY Agency gebruikt Fortnite om Aïki Noodles te promoten
- Bureaus
- 5 mei 2023 @ 15:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 mei 2023 @ 15:36
- Michiel van Zaane
Aïki Noodles en VCTRY Agency de handen in elkaar om Aïki tepositioneren als ‘The perfect food for gamers’.VCTRY creëerde, in samenwerking met Mapshot, een eigen wereld binnen het populaire Fortnite-universum.
Fortnite is niet alleen populair, maar ook toegankelijk, gratis te spelen en beschikbaar op bijna alle platformen en apparaten.Voor deze campagne heeft VCTRY gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de Fortnite creative mode om een custom Aïki-wereld te ontwikkelen. In deze wereld spelen gamers de game-modus Prop Hunt. In Prop Hunt draait het allemaal om verstoppertje spelen met andere gamers. Spelers kiezen ervoor om het spel te spelen als 'Prop' of als 'Hunter'. Terwijl de Hunters doen waar ze goed in zijn – jagen – proberen de Props onontdekt te blijven door de meest inventieve en slimme vermommingen te gebruiken waardoor ze onderdeel worden van de omgeving.
Deze Aïki Fornite-wereld bestaat uit verschillende interactieve zones die aansluiten bij de belangrijkste doelgroepen van Aïki met onder meer een muziekfestival & niversiteitscampus. De te winnen prijzen zijn afgestemd op de ‘studentikoze levensstijl’: een PlayStation 5, beer pong-tafels of een jaarvoorraad Aïki Noodles.
Gedurende de campagne werken Aïki en VCTRY Agency samen met twee Belgische game-influencers. Voor Vlaanderen is dat Abulic, die bereik heeft op Twitch. Voor het Franstalige gedeelte van België is LemedTV aan boord. Beide influencers maken TikTok-content en streamen hun Aïki Fortnite gameplay live op Twitch.
De campagne wordt versterkt met advertenties op Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat en Reddit. VCTRY Agency maakt gebruik van kwalitatieve first-party data om de juiste gamer-doelgroepen te bereiken, wat de effectiviteit van de campagne aanzienlijk verhoogt.
Credits:
VCTRY Campaign Lead Marek Piepers
Opdrachtgever GB Foods
Brand Aïki Noodels
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
- [mediabazen] KINESSO: Wouter Moen24-10-2024
- Toeslagontvangers aan het woord in... 24-10-2024
- Interactieve game om nieuwe Skoda... 23-10-2024
- Digitale expositie kunstwerken via... 22-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing