Digitale expositie kunstwerken via DOOH

Digitale expositie kunstwerken via DOOH
  • Bureaus
  • 22 okt 2024 @ 08:57
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Global Media & Entertainment en digital agency Artcrush werken samen om zowel opkomende als gevestigde internationale kunstenaars een platform te bieden om hun werk te tonen. Maandelijks worden 28 digitale kunstwerken geëxposeerd via het netwerk van Global.

De kunstwerken zijn afkomstig van zowel binnenlandse als buitenlandse kunstenaars. Deze kunstenaars worden via diverse platforms uitgenodigd om hun werk in te sturen, waarna de beste werken worden geselecteerd en geëxposeerd. Dit initiatief biedt een breed scala aan talent de kans om hun kunst aan een groot publiek te presenteren, wat niet alleen het straatbeeld verrijkt, maar ook de zichtbaarheid en de kansen van kunstenaars vergroot.

Eric Kip, CEO van Global Media & Entertainment: ‘Commerciële uitingen vormen de kern van ons werk en zijn essentieel voor ons succes. Maar stel je voor dat deze uitingen niet alleen informatief zijn, maar ook een visuele verrijking van de openbare ruimte. Met Artcrush willen we precies dat bereiken. Door kunst te integreren in ons netwerk, maken we het straatbeeld niet alleen aantrekkelijker, maar bieden we ook een platform voor kunstenaars om hun werk aan een breed publiek te tonen. Dit project heeft de kracht om het alledaagse te transformeren en te inspireren. Dit is waar Out-of-Home écht het verschil maakt.’

Mathieu France, CEO van Artcrush, voegt daaraan toe: ‘Deze samenwerking stelt ons in staat om kunstenaars wereldwijd zichtbaar te maken op 3000 digitale schermen door heel Nederland. We bieden niet alleen internationale kunstenaars een podium, maar ook het beste Nederlandse talent krijgt een platform om te schitteren, zowel nationaal als internationaal. Samen willen we kunst en creativiteit een vaste plek geven in het dagelijks leven van mensen.’

Mogelijkheden
De samenwerking loopt tot eind 2025, met plannen voor uitbreiding als het project succesvol blijkt. Het initiatief kan in de toekomst verder worden uitgerold, met kunstwerken die aansluiten bij lokale thema’s, evenementen of maatschappelijke initiatieven.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken