Jumbocampagne: bijbaan die meer oplevert
- Food-en-retail
- 21 okt 2024 @ 16:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 okt 2024 @ 16:18
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe wervingscampagne van Jumbo laat zien dat initiatief nemen, met klanten werken en problemen oplossen je verrassend veel oplevert.
De campagne is tot stand gekomen in een samenwerking tussen Jumbo en Kaliber.
De propositie is gebaseerd op het inzicht dat jongeren hun keuze voor een bijbaan steeds meer baseren op wat ze er kunnen leren. Jumbo beweegt daarmee weg van het platgetreden pad om sfeer en salaris in de punt van de communicatie te zetten, zoals veel concurrenten doen.
Kirsten Smits-van Heugten, Manager Recruitment & Employer branding: ‘Met een wervingsbehoefte van 25.000 bijbaners op jaarbasis willen we niet hetzelfde doen als onze concurrentie. Natuurlijk blijven sfeer en salaris belangrijk, maar in communicatie kunnen we daar niet alleen het verschil mee maken. We zien mooie voorbeelden van wat jongeren leren in hun eerste bijbaantje bij Jumbo dus deze verhalen geven we graag een podium. Deze nieuwe focus op ontwikkeling past goed bij ons als werkgever en het is gewoon relevant voor de nieuwe generatie die we willen aantrekken.’
De campagne wordt de komende weken ingezet op social kanalen, in Digital Out of Home en in de Jumbo-winkels. Op de landingspagina zijn verschillende verhalen te vinden van Jumbo-medewerkers die vertellen over hun nieuw verworven skills.
Credits
Jumbo: Kirsten Smits-van Heugten, Lars Pouw, Julietta van Vugt & Kris Baudoin
Strategie & Creatie: Kaliber
Productie: Arthur Mebius Photography, Buro Jumbo
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Woonwinkels scoren... 22-10-2024
- Jumbocampagne : bijbaan die meer... 21-10-2024
- Xenos claimt Halloween met AI-video 21-10-2024
- Aldi legt Sint-assortiment vanaf 30... 21-10-2024
- Cateraar Albron neemt concurrent... 21-10-2024
- Nieuwe campagne NZO van Being There18-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing