Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker

Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
  • Algemeen
  • 23 okt 2024 @ 14:24
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De F|Fort Foundation, opgericht door Floor van Liemt (1997-2021), introduceert op 6 november Bridging the Cap, een campagne die mode inzet als middel om jongvolwassenen in moeilijke tijden te verbinden.

Bridging the Cap is ontstaan uit de persoonlijke ervaringen van jonge ontwerpers en creatieven, onder wie Yoeki de Bree, die na haar eigen chemobehandelingen het idee ontwikkelde voor een modieuze cap voor jongeren die met kanker te maken hebben. Ook Diek Pothoven van het Nederlandse circulaire modelabel Martan meldde zich om zijn ontwerptalent en productkennis in te zetten. Centraal in deze campagne staan twee speciaal hiervoor ontworpen caps, Cameron en Davis. ‘Met onze caps zeg je zonder woorden: ‘Ik ben er voor je en daar hoef ik niets voor terug’ aldus Eva Welten en Claartje Bours, twee van de initiatiefnemers van de campagne.

De campagne bestaat uit video, audio en fotografie, waarin drie AYA’s (jongvolwassenen gediagnosticeerd met kanker in de leeftijd van 18 t/m 39 jaar) met hun beste vriend centraal staan. Zij vertellen over het belang en de kracht van vriendschap tijdens en na kanker. Met kernwaarden als vriendschap, verbond zonder woorden, onbaatzuchtigheid, onvoorwaardelijke steun en saamhorigheid is Bridging the cap meer dan een campagne. Het is een beweging. Een beweging van jongeren voor jongeren, die staat voor liefde, gelijkwaardigheid en de kracht van co-creatie.

Meer informatie: www.ffortfoundation.nl, www.martan-official.nl, www.affere.nl en www.bridgingthecap.nl.

Foto’s: Sander Coers.

In 2017 kreeg Floor van Liemt (1997-2021) als 20-jarige de diagnose uitgezaaide longkanker. Over hoe dat was schreef zij in 2018 een reeks columns voor NRC en publiceerde zij ‘Witte Raaf’ (Querido). In 2019 richtte Floor de F|Fort Foundation op voor jongvolwassenen met en na kanker. Kunst voor Kracht werd het motto van F|Fort, bewustwording, troost en herkenning het doel. Met haar kunstprojecten verbeeldt F|Fort het onzegbare.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken