Toeslagontvangers aan het woord in campagne Dienst Toeslagen

Toeslagontvangers aan het woord in campagne Dienst Toeslagen
  • Bureaus
  • 24 okt 2024 @ 07:35
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Zo’n 6 miljoen Nederlanders maken gebruik van toeslagen. De nieuwe campagne van Dienst Toeslagen, die voor het eerst ook op tv is te zien, wil mensen eraan herinneren dat toeslagen bedoeld zijn als steuntje in de rug.

Toeslagen zijn cruciaal voor heel veel huishoudens in Nederland. 6 miljoen Nederlanders krijgen maandelijks een financieel voorschot op hun rekening bijgeschreven. Van huurtoeslag tot kinderopvangtoeslag. Laurens Jan de la Sablonière, campagnemanager bij Dienst Toeslagen: ‘Het is belangrijk dat mensen die toeslagen ontvangen eventuele wijzigingen in hun inkomen of situatie op tijd aan ons doorgeven. Bovendien zijn er heel veel mensen die geen gebruik maken van toeslagen terwijl ze er wel recht op hebben. Ze zijn bang om iets fout te doen, of vinden het te ingewikkeld - of allebei. Met de campagne willen we zowel het nut van toeslagen als de noodzaak van het doorgeven van wijzigingen overbrengen.’

Havas Lemz en partner Duwtje hebben de campagne ontwikkeld. Deze bestaat uit uitingen op tv, radio, online en outdoor. De communicatie valt binnen het lopende campagnethema “Check. Pas aan. En door.” Michiel Cox, strategy director bij Havas Lemz: ‘Het mantra “Check. Pas aan. En door.” zet in op gedrag. Daarnaast willen we mensen het vertrouwen geven dat toeslagen een steun in de rug bieden. Het is meer dan geld, met je toeslagen kun je vooruit. Tv is een sterk kanaal om dat vertrouwen te vergroten en om mensen te bereiken die recht hebben op toeslagen maar deze nog niet hebben aangevraagd.’

Merien Kunst, creative director bij Havas Lemz: ‘We wilden graag werken met mensen die toeslagen ontvangen en daarover wilden vertellen. Die vonden we in Crystel, Clifford, Maaike en Sjaak. We hebben hen thuis opgezocht en gefilmd tijdens hun dagelijkse routine. Regisseur Safi Graauw filmde ook korte interviews waarin zij, zonder specifiek script, hun eigen verhaal vertellen. Daarvan hoor je fragmenten terug in de tv-commercial. Verder is van elke persoon iets meer achtergrond te zien in korte online video’s.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken