KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 10:02
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jan 2025 @ 10:02
- Kel Koenen
KPMG Nederland zet de menselijke factor centraal in een nieuwe grootschalige merkcampagne met de slogan: Het blijft mensenwerk. De campagne legt de nadruk op emoties zoals blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid in het dagelijkse werk van KPMG-medewerkers.
Opvallend is dat echte KPMG-medewerkers de hoofdrol spelen, waarmee het bedrijf een authentiek en kwetsbaar beeld van zichzelf wil schetsen. Volgens Tom Janssen, Head of Brand bij KPMG, is het menselijke karakter van de organisatie een onderscheidende kracht. ‘Onze medewerkers worden gewaardeerd om hun oprechte betrokkenheid en samenwerking. Dat is een belangrijke boodschap voor potentiële klanten en talenten, maar helaas worden we nog vaak gezien door de lens van stereotypes over accountants en consultants. Deze campagne moet daar verandering in brengen,’ aldus Janssen.
Het creatieve concept en de uitvoering van de campagne zijn ontwikkeld door reclamebureau Joe Public. Thecla Schaeffer, verantwoordelijk voor de strategie, benadrukt het belang van authenticiteit: ‘Om geloofwaardig te zijn, moet je dicht bij jezelf blijven. Daarom hebben we gekozen voor échte KPMG-medewerkers, die tijdens hun werk zijn gefilmd en gefotografeerd.’
Breed uitgezet
De campagne zal zichtbaar zijn via televisiecommercials, online en social video's, en printadvertenties. De uitingen richten zich zowel op de zakelijke markt als op de arbeidsmarkt. Daarnaast vertellen de medewerkers op de website van KPMG hun persoonlijke verhalen.
Met deze campagne hoopt KPMG niet alleen potentiële klanten te bereiken, maar ook nieuw talent aan te trekken door een inkijkje te geven in de bedrijfscultuur en waarden. De eerste campagneflight loopt drie weken en markeert het begin van een bredere strategie om het merk KPMG te versterken.
Credits
KPMG: Esther van Zeggeren, Tom Janssen, Janis Cairo, Charlote Delissen, Anne Rouschop, Ina Kruse, Simone van Grinsven, Bas Huisman, Anke ten Dam, Marjorie Rijkse
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van 't Klooster
Design: Kevin Rooi, Jeroen Icks, Bart ter Haar
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Producers: Fiona Jacob, Lotte de Rooij
RTV: Dylan Driessen
Regie en fotografie: Jaap Vliegenthart
DOP: Rutger Storm
Edit: Martin Heijgelaar
Grading: De Grot, Joppo
Geluid: Sound Circus, Feike de Wit
Soundtrack: MOST, Diederik Idenburg, Ivo Witeveen
Online: Efraïm Gons
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gardeners Nieuwjaarsevent: jong... 20-01-2025
- Orangefit lanceert campagne more... 20-01-2025
- KPMG lanceert nieuwe merkcampagne:... 20-01-2025
- interview Gouden Zaag winnaar Senada... 20-01-2025
- Ministerie van Justitie en... 20-01-2025
- Teamleader publiceert editie 2 van... 17-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day