Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne

Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
  • Bureaus
  • 20 jan 2025 @ 08:57
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: ‘Het overkoepelende concept spreekt meerdere doelgroepen aan, met verschillende boodschappen: lees het bericht, volg het handelingsperspectief op en informeer anderen. Hoewel 93 procent van de mensen een NL-Alert ontvangt, bereikt het bericht niet iedereen, doordat ze geen telefoon bij zich hebben bijvoorbeeld of doordat de telefoon geen verbinding heeft met een Nederlandse zendmast. Daarom roepen we in deze deelcampagne op om alert te zijn op mensen in je omgeving, die het NL-Alert mogelijk gemist hebben, en die persoon te informeren.’

Humor
In de campagne zien we humoristische situaties waarin mensen elkaar informeren, ook al komt dat even niet zo lekker uit. Jansen: ‘Uit eerder onderzoek blijkt dat humor werkt. Het maakt de boodschap aansprekender en vergroot de urgentie.’ Vandaar de keuze, ondanks de serieuze context, voor een humoristische aanpak die rampscenario’s mijdt en juist positieve emoties benadrukt, zoals saamhorigheid. Jansen: ‘Humor is een fantastisch middel om op te vallen en de juiste emotie te raken. Daarnaast verhoogt humor het werkplezier van ons als makers aanzienlijk. Het was een feest om deze campagne samen met het team en de opdrachtgever te mogen maken.’





Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken