Lidl kiest Bruut als lead agency social media
- Bureaus
- 5 feb 2025 @ 17:26
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 feb 2025 @ 17:26
- Kel Koenen
Na eerdere succesvolle samenwerkingen heeft Lidl Nederland videoproductiebedrijf Bruut officieel aangesteld als lead agency voor haar socialmediakanalen Instagram en Facebook. Bruut zal niet alleen verantwoordelijk zijn voor de socialstrategie en contentcreatie, maar ook voor community management en het ontwikkelen van online campagnes.
Sinds augustus 2024 werkt Bruut al intensief samen met Lidl en neemt het de strategie, tone of voice en visuele contentcreatie voor zijn rekening. Met deze stap wordt de samenwerking verder versterkt met als doel Lidl’s positie als 'go-to love brand' verder uit te bouwen. Lidl wil een duurzame en gezonde levensstijl toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen, en deze boodschap blijft de kern van de contentstrategie.
De content op Lidl’s socialmediakanalen richt zich op herkenbare, humoristische en inspirerende verhalen die aansluiten bij trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Met een platform-specifieke benadering werkt Lidl aan het versterken van de band met haar klanten en fans.
‘Werken met Lidl is een geweldige ervaring’, zegt Suzanne Zonneveld, Creative Director bij Bruut. Het merk heeft een sterke missie en een heldere visie. Samen blijven we nieuwe formats en visuele storytelling optimaliseren. Als bureau met een passie voor online video komen we hierin volledig tot ons recht.’
Naast creativiteit speelt data een grote rol in de samenwerking. Zowel de organische als betaalde prestaties van de content worden geanalyseerd en meegenomen in de creatie van nieuwe campagnes. David Hoogendam, Media Director bij Bruut: ‘Lidl is een van de grootste merken van Nederland met meer dan een miljoen volgers op social media. We willen hen trakteren op smaakvolle en effectieve content die blijft boeien. Door grondige analyses van social content en paid strategieën verbeteren we continu onze output en zorgen we ervoor dat deze aansluit bij de verschillende subdoelgroepen.’
Voor 2025 staan diverse campagnes op de planning die binnen de online strategie worden uitgerold. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Lidl’s andere partners, waaronder reclamebureau Alfred en mediabureau Abovo Maxlead.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
- Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam... 05-02-2025
- Nutella viert 60-jarig bestaan met... 05-02-2025
- Hoe behoud je vrouwen in de... 04-02-2025
- Spa lanceert campagne over... 04-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day