Lidl kiest Bruut als lead agency social media

Lidl kiest Bruut als lead agency social media
  • Bureaus
  • 5 feb 2025 @ 17:26
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na eerdere succesvolle samenwerkingen heeft Lidl Nederland videoproductiebedrijf Bruut officieel aangesteld als lead agency voor haar socialmediakanalen Instagram en Facebook. Bruut zal niet alleen verantwoordelijk zijn voor de socialstrategie en contentcreatie, maar ook voor community management en het ontwikkelen van online campagnes.

Sinds augustus 2024 werkt Bruut al intensief samen met Lidl en neemt het de strategie, tone of voice en visuele contentcreatie voor zijn rekening. Met deze stap wordt de samenwerking verder versterkt met als doel Lidl’s positie als 'go-to love brand' verder uit te bouwen. Lidl wil een duurzame en gezonde levensstijl toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen, en deze boodschap blijft de kern van de contentstrategie.

De content op Lidl’s socialmediakanalen richt zich op herkenbare, humoristische en inspirerende verhalen die aansluiten bij trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Met een platform-specifieke benadering werkt Lidl aan het versterken van de band met haar klanten en fans.

‘Werken met Lidl is een geweldige ervaring’, zegt Suzanne Zonneveld, Creative Director bij Bruut. Het merk heeft een sterke missie en een heldere visie. Samen blijven we nieuwe formats en visuele storytelling optimaliseren. Als bureau met een passie voor online video komen we hierin volledig tot ons recht.’

Naast creativiteit speelt data een grote rol in de samenwerking. Zowel de organische als betaalde prestaties van de content worden geanalyseerd en meegenomen in de creatie van nieuwe campagnes. David Hoogendam, Media Director bij Bruut: ‘Lidl is een van de grootste merken van Nederland met meer dan een miljoen volgers op social media. We willen hen trakteren op smaakvolle en effectieve content die blijft boeien. Door grondige analyses van social content en paid strategieën verbeteren we continu onze output en zorgen we ervoor dat deze aansluit bij de verschillende subdoelgroepen.’

Voor 2025 staan diverse campagnes op de planning die binnen de online strategie worden uitgerold. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Lidl’s andere partners, waaronder reclamebureau Alfred en mediabureau Abovo Maxlead.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken