Eduard Verbaarschot van Duinrell: 'Voor een marketeer anno 2025 is het ontzettend belangrijk om multi-inzetbaar te zijn'
- Food-en-retail
- 5 feb 2025 @ 09:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Interview
- 5 feb 2025 @ 09:06
- Nanny Kuilboer
Marketeer Eduard Verbaarschot produceert dagelijks video’s voor TikTok en YouTube. Voor aflevering 119 van ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Toen ik 16 was wist ik al dat ik wilde werken voor een sterk merk met een duidelijke identiteit.’
WHAT’S NEW?
In de 12,5 jaar dat ik bij Duinrell werk hebben we het park flink vernieuwd. Nieuwe attracties, een nieuw themagebied genaamd Amsterdamen de uitbreiding van het Tikibad, met onder andere een buitenbad. De vraag zou eerder moeten zijn: What's not new?
MARKETEER ANNO 2025
Voor een marketeer anno 2025 is het ontzettend belangrijk om multi-inzetbaar te zijn. Het marketinglandschap verandert razendsnel, dus je moet flexibel en creatief zijn. Mijn taak is om onder meer de vernieuwingen bij Duinrell over te brengen met boeiende videocontent. Sinds 22 juli 2020 zijn we actief op TikTok en inmiddels hebben we 550.000 volgers. We spelen in op trends, creëren leuke en relevante content, en blijven dichtbij onze doelgroep. Dankzij de korte lijnen in ons familiebedrijf krijg ik veel vrijheid om de merkbeleving op een aansprekende manier te vertalen voor verschillende doelgroepen.
MARKETINGINSPIRATIE
Toen ik 16 was wist ik al dat ik wilde werken voor een sterk merk met een duidelijke identiteit. Een mooi voorbeeld hiervan is het Eurovisie Songfestival. Net als Duinrell weet dit evenement hoe je een breed publiek aanspreekt en een sterke community opbouwt. Het beweegt mee met de tijd en omarmt nieuwe platforms zoals TikTok en andere socialmediakanalen. Hierdoor blijft het relevant en spreekt het jongere generaties aan.
MARKETINGLES
Dat je 'klooitijd' moet inruimen! Soms ben je te veel bezig om iets perfect te maken en werkt het juist niet. Een video kan enorm veel tijd kosten en toch niet aanslaan, terwijl een spontaan idee direct viral gaat. Soms heb je grotere, complexe producties nodig, maar vaak werkt less is more. Net als bij films zijn bloopers soms het leukste om te zien. Die balans tussen creativiteit en efficiëntie blijft een uitdaging.
MARKETINGETHIEK
Duinrell is voor iedereen. Dat vertalen we door in onze marketing. Onze video's en content spreken jong en oud aan en bevatten vaak een dubbele laag, zodat ze verschillende doelgroepen op hun eigen manier aanspreken. We willen dat iedereen zich welkom voelt en dat dragen we uit in onze campagnes.
ROI
Onze groei op social media is een belangrijke indicator. We hebben een enorme toename in volgers gezien, vooral onder de jongere generatie. Daarnaast merk ik het in de praktijk: als ik door het park loop, word ik regelmatig herkend. Dat zegt genoeg!
ONBEWOOND EILAND
Welke marketingtool ik zou meenemen naar een onbewoond eiland? Mijn camera en editsoftware.
MARKETINGBOEK
Tijdens het vak ‘Marketing voor de Dienstensector’ heb ik het boek E-commerce & E-business gelezen van Berend Jan Sikkema en Marjolein Visser. Dit boek leerde mij hoe je een dienst tastbaar en persoonlijk maakt. Die les heb ik ter harte genomen en toegepast op de marketing van Duinrell. Toegankelijkheid staat bij ons centraal.
WHAT IF…
Als ik geen marketeer was, dan zou ik evenementen organiseren.
MARKETINGSUPERKRACHT
Als ik een marketingsuperkracht zou kunnen hebben, dan zou ik snel, flexibel en multi-inzetbaar zijn. Ik leer graag van jongere generaties en vind het geweldig om met zowel jonge- als oudere collega's samen te werken. Dat houdt me scherp!
MARKETINGGOEROE
Rik de Kikker van Duinrell uiteraard! Maar ook Hugo Philip van Zuylen van Nijevelt, onze oprichter. Hij had in 1984 al een vooruitstrevende marketingvisie met de lancering van het Tikibad. Ik probeer die lijn door te trekken in de tijdsgeest van nu.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Sanne Beijer-ten Voorde van Villa for You
Lisa Klein Molekamp-Melsen van Vitakraft
Chadli Hachani van TopParken
Lobke Samallo van Intratuin
Amal Kamar van Greetz
Ingrid van Kempen van Ohra
Saskia Hamminga-Roest van SeniorWeb
Marjolijn van Dingenen van Lenovo
Birgit Tummers van het Chassé Theater
Sophie Vermolen van Westland Salades
Irene Muller van Joolz
Rhandy Biemans van Lu
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- [marketeer 215] Marlies van Iterson - founder & director Pineut
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
- Eduard Verbaarschot van Duinrell:... 05-02-2025
- Fanta en Xbox laten gamers spelen... 03-02-2025
- Van Munster opvolger Van der Ent als... 03-02-2025
- [marketeer 215] Marlies van Iterson... 31-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day