Hoe behoud je vrouwen in de techniek? Women Inc lanceert campagne
- Bureaus
- 4 feb 2025 @ 12:30
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 4 feb 2025 @ 12:30
- Imke Walenberg
Samen met Wefilm Creative Agency lanceert Women Inc de campagne Regel dat ze wil blijven, waarmee technische werkgevers handvatten krijgen om een vrouwvriendelijkere werkomgeving te creëren.
De technische sector schreeuwt om personeel, maar vrouwen blijven ondervertegenwoordigd: slechts 17% van de werknemers is vrouw. En dat ligt niet aan een gebrek aan interesse—veel vrouwen verlaten de sector door een werkvloer die onvoldoende rekening met hen houdt. Tijd voor actie, vindt belangenorganisatie Women Inc.
Bewustwording bij leidinggevenden
De campagne draait om een film die leidinggevenden laat ervaren wat vrouwen dagelijks meemaken in de technische sector. Vaak zien zij zelf het probleem niet, en daar ligt de uitdaging. Door hen mee te nemen in de inner thoughts van vrouwen, laat de film voelen hoe een niet-inclusieve werkvloer hen wegjaagt. De campagne wordt breed uitgerold via social media en outdoor uitingen, waarmee WOMEN Inc. werkgevers oproept om kritisch naar hun eigen organisatie te kijken.
Roos Aalvanger, head of production en creative bij Wefilm: “De sleutel tot verandering ligt bij leidinggevenden. In plaats van hen te wijzen op fouten, helpen we ze om het beter te doen. Bewustwording is de eerste stap, maar concrete handvatten zijn minstens zo belangrijk.”
Van inzicht naar actie
Om werkgevers direct op weg te helpen, ontwikkelde Women Inc een 10-punten actielijst. Hierop staan praktische maatregelen zoals een zwangerschapsbeleid voor risicovol werk, de mogelijkheid voor deeltijdwerken—ook voor mannen—en basisvoorzieningen als passende werkkleding en vrouwentoiletten op locatie.
Emma Lok, directeur van Women Inc: “Techniek vormt de wereld om ons heen. Vrouwen moeten deel uitmaken van die ontwikkeling. Met deze campagne en actielijst helpen we werkgevers om niet alleen vrouwen aan te trekken, maar ze ook te behouden.”
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hoe behoud je vrouwen in de... 04-02-2025
- Spa lanceert campagne over... 04-02-2025
- Partner voor de volgende groeifase03-02-2025
- Magioni focust op versterking van... 03-02-2025
- Prominent zet service centraal in... 03-02-2025
- Esprix deadline verlengd: Inzenden... 03-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day