Holie's wint drie Wheels of Retail

- Food-en-retail
- 10 apr 2025 @ 14:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 apr 2025 @ 14:30
- Peter van Woensel Kooy
Als eerste merk in 45 jaar heeft ontbijtmerk Holie's drie 'Wheels of Retail' gewonnen, dé jaarlijkse verkiezing voor het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld. Hier de volledige WOR-uitslag en reactie van de winnaars.
De Wheel of Retail is al 45 jaar dé verkiezing voor het beste nieuwe product in de Nederlandse supermarktwereld en nog nooit eerder won een merk drie dergelijke prijzen in één jaar, stellen de winnaars trots. 'Het merk won een prijs voor hun krokante ontbijtgranen en repen zonder toegevoegde suiker én een zogenaamde special wheel voor de "meest gezonde innovatie" van 2024.'
De 'Wheel of Retail' is de belangrijkste prijs voor de beste productintroducties van het afgelopen jaar per categorie. Het gaat over introducties die in 2024 in de Nederlandse supermarkt kwamen en scoren in omzet, marge of innovatie. Op verzoek van Distrifood komt onderzoeksbureau NielsenIQ met een lijst van succesvolle productintroducties op basis van nieuwe EAN-codes. Deze nominatielijst wordt uiteindelijk voorgelegd aan de vakjury. Die bestaat uit drie vertegenwoordigers van de drie grootste inkooppartijen in Nederland: Jumbo, Albert Heijn en Superunie. Deze drie hoofdjuryleden, de inkopers, bepalen uiteindelijk of er een winnaar is per categorie.
'Deze erkenning is geweldig! Het blijft waanzinnig mooi dat we met een klein team, écht gezond product en onnavolgbaar merk de voedingsgiganten stuk voor stuk aan het verslaan zijn op alle terreinen', vertelt Valentijn van Santvoort, co-founder Holie’s aan MarketingTribune. De winst maakt onderdeel uit van de Wheels of Retail-uitreiking.
Holie's heeft drie 'wheels' gewonnen voor:
- Categorie Ontbijtproducten: voor onze Holie's Granola en Crunchy Muesli lijn
- Categorie Zoetwaren & snacks - Biscuits: voor onze Holie's Crunchy Bars lijn
- Special Wheel Gezonde Innovatie: voor al onze gezonde productintroducties in 2024
De andere winnaars zijn:
- Categorie Zoetwaren & snacks - Suikergoed: Concorp met Autodrop Hemelszachte Vegan Cadillacs
- Categorie Zoetwaren & snacks - Droge snacks: De Flamin' Hot-lijn van PepsiCo
- Categorie Zuivel/Zuiveldranken: Melkunie Breaker Zero Yoghurt van Arla
- Categorie Diepvries - Maaltijden en componenten: Dr. Oetker La Mia Familia 4-cheese
- Categorie Fris- en fruitdrank: Riedel met DubbelFrisss Boost en Appelsientje
- Categorie Alcoholhoudende dranken: Stëlz Hard Iced Tea Lemon
- Categorie Warme dranken: Nescafé Dolce Gusto KitKat Capsules
- Categorie Maaltijden en componenten: Samyang Buldak Hot Chicken Ramen Carbonara
(PvWK | beeld: Holie's)
Over Holie’s
'In 2018 vertrok het Amsterdamse krokante granenmerk Holie’s op een missie om mensen gezonder te maken. Hoe? Door de voedingsindustrie uit te dagen met een leuker, lekkerder én gezonder alternatief voor ontbijtgranen en repen. Vandaag de dag bieden ze 25 producten Granola, Crunchy Muesli en Crunchy Bars zonder toegevoegde suiker aan in Nederland, België en Engeland. In 2024 certificeerde Holie’s zich opnieuw als B Corporation met een topscore van 126,2. Hiermee staat Holie’s in de top 3% van hoogst scorende food B Corps wereldwijd.'
(bron: Holie's)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Valentijn van Santvoort
- Holie's
- EAN-codes
- Distrifood
- NielsenIQ
- onderzoeksbureau
- Herengracht
- productintroducties
- ontbijtmerk
- WOR
- Wheels of Retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 222] Age Sluis - marketeer Kindergarden
- Beste webwinkels van Nederland bekendgemaakt
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je samen'
- Dove pro lichaamsgeur met 'be fearless - smell beautiful...
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Rituals lanceert eerste 'airport... 11-04-2025
- KitKat ruilt smartphones in voor... 11-04-2025
- No Waste Army wil met actie 261.000... 11-04-2025
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van... 11-04-2025
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns... 11-04-2025
- Holie's wint drie Wheels of Retail10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management