Esprix bekroont zesentwintig cases

Esprix bekroont zesentwintig cases
  • Bureaus
  • 11 apr 2025 @ 13:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op donderdag 15 mei staat het Straat Museum in Amsterdam in het teken van creativiteit met resultaat: tijdens een feestelijke avond worden daar maar liefst 32 Esprix Awards uitgereikt aan de meest succesvolle marketingcommunicatiecampagnes van het afgelopen jaar. In totaal krijgen 26 verschillende cases een Esprix mee naar huis.

Welke campagnes met brons, zilver of goud bekroond worden, blijft tot de avond zelf een goed bewaard geheim. Opvallend is dat DDB Amsterdam en Fitzroy dit jaar het bureauklassement aanvoeren met elk drie bekroningen. Daarmee laten zij zien dat creativiteit en effectiviteit hand in hand gaan.

De Esprix Awards onderscheiden zich van andere marketingprijzen door hun unieke beoordelingswijze. De jury, bestaande uit creatieven, marketeers, strategen, producers en ondernemers, beoordeelt inzendingen op gelijke waarde van idee én resultaat. ‘We zien ook in de inzendingen van dit jaar een divers palet aan soorten cases en campagnes met fantastisch resultaat. Ik zou bijna willen zeggen: een jaloersmakend jaar!’, aldus Annette Menheere, eindjuryvoorzitter.

Bekroningen per categorie:

Business for good
Heilige grond
Beter boompje i.s.m Het Grondstoffenbos
Fama Volat

Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Jeugdloon Campagne
FNV Young & United
Young Ones Media

KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Business to business & Employee experience
Give a Nod to the Mod
Nationale Politie
The Invaders, Initiative

Werk tegelijk aan jezelf & de wereld om je heen
Rabobank
Kaliber

Business to consumer
Chicken & Whattt?!
McDonald’s Nederland
Ace Social

Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Online Privacy
Consumentenbond
N=5, Mediaplus

Charity & Not for profit
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Ik bepaal zelf wie m'n .. mag zien
HelpWanted
Johnny Wonder

Consumer services
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Big Spender
ABN AMRO
Ace

Daar zit je dan. Met je ton op de bank.
BridgeFund
Ceci n'est pas un bureau

Durables
Hoe Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen
Toyota - Louwman & Parqui
DDB Amsterdam, Carien de Bas, Wavemaker, StudioM, Coebergh, Fabian and Jasper, Bacx Projects, DPG Media, DealerTeam

Fast moving
#ModTheVeg
Knorr
The Invaders, Mullenlowe

Smell Finer, Get Closer
Axe
Storyboard Agency

Long term
Top jij blijft al bijna 25 jaar Bob
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat & Dienst Publiek en Communicatie
Roorda Reclamebureau

Nederland houdt van de AH Hamsters, al ruim 20 jaar lang
Albert Heijn
TBWA\Neboko, Ambassadors, Public Audio, Holy Fools, Jelier & Schaaf, AH Studio, Dentsu Benelux

Media, Entertainment & Communications
Danse Macabre
Efteling
Efteling

KPN - Stukje Van Mij #BeterInternet
KPN
Dentsu Creative Amsterdam

Retail, etail & ecommerce
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Buiten besef je wat je echt nodig hebt
Bever
Havas Lemz

Hoe Kruidvat met haar campagnes over verzorgingsarmoede haar purpose waarmaakt.
Kruidvat - A.S. Watson
DDB Amsterdam & DDB Retail

Sales promotions & Activations
De genadeloze aftakeling
Stichting ALS Nederland
Joe Public

Dieren laten van zich horen
Albert Heijn
TBWA\Neboko, Holy Fools, Studio Freek, AH Studio, Ambassadors, Public Audio, Dentsu Benelux, Boomerang Agency, Lumen, Airborne

Ikea Drömland
Ikea Nederland
Home, Mojo Concerts BV, All Day Productions, Buro Hobo, Woodwork Amsterdam, Essence Mediacom

Hornbach Bagagewagen
Hornbach
Buutvrij for life

Smart budget
ANWB Racing Offers
ANWB
Fitzroy | United Playgrounds

Hema stagiaire
Hema
Truus

Hotel AZC
VluchtelingenWerk Nederland
Tosti Creative, Blyde Benelux

Hoofd-Sponsor van de 12e man
Bavaria
Fama Volat

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken