Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette

- Food-en-retail
- 11 apr 2025 @ 08:10
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 apr 2025 @ 08:10
- Kel Koenen
Met een zonovergoten lancering heeft Gall & Gall het roséseizoen 2025 afgetrapt. Tijdelijk verandert de winkel aan de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam in Beachclub Bisous, ter ere van de introductie van rosé Bisous – het nieuwe wijnproject van Bas Smit en Nicolette van Dam.
De wijn is vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij Gall & Gall, zowel online als in alle 500 winkels. ‘Rosé drink je vaak op zomerse, zorgeloze momenten of wanneer er iets te vieren valt’, vertelt Bas Smit, die samen met zijn vrouw Nicolette eerder al succes boekte met horeca-rosé Chouchou. ‘Met Bisous wilden we een écht kwalitatieve rosé neerzetten die ook qua prijs voor iedereen toegankelijk is.’
Van Dam: 'Wij zijn horeca-mensen. Met onze brasserie draait ons leven om lekker eten. Een mooie fles wijn maakt alles compleet. Chouchou ligt nog steeds in de horeca, maar hoe gaaf is het als we ook een toegankelijke rosé hebben, die op elke hoek van de straat verkrijgbaar is? Dat doen we met Bisous. Licht, fris, fruitig en toegankelijk – je neemt ’m mee het park in. Het is een mooi zusje naast onze Chouchou.'
De samenwerking met Gall & Gall kwam op een opvallende manier tot stand. ‘Ik heb gewoon de CEO op LinkedIn opgezocht’, vertelt Smit met een glimlach. ‘Ik stuurde een berichtje en kreeg meteen reactie: we konden snel afspreken. Vanaf dat moment ging alles in een stroomversnelling.’ General Manager van Gall & Gall, Nienke van de Streek, is eveneens enthousiast. ‘Deze heerlijke rosé past perfect bij onze missie ‘om iedereen te inspireren momenten bewuster te beleven’. We zijn trots op de samenwerking met Bas en Nicolette en delen hun aanstekelijke enthousiasme om van kleine en grote momenten iets bijzonders te maken.’
Foto: Martin Hols
Tijdens het launch-event is niet alleen de wijn zelf te proeven, maar deelt Gall & Gall ook de rosétrends voor 2025. Zo wordt rosé steeds meer een jaarrondcategorie, krijgt het aanbod meer kleurdiversiteit (van licht Provence-roze tot diepere tinten), en winnen alcoholvrije én sprankelende varianten aan populariteit. ‘Mijn schoonvader drinkt het zelfs met kerst, met ijsklontjes erin,’ lacht Van Dam. ‘En eerlijk: wij doen dat inmiddels ook. Rosé is gewoon een feestje, altijd.’
Met een 8,5 van De Grote Hamersma én een introductieprijs van €7,49 belooft Bisous een breed publiek te bereiken. Of zoals Smit het zelf zegt: ‘We willen het echt voor iedereen. Je kunt ’m niet missen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 222] Age Sluis - marketeer Kindergarden
- Beste webwinkels van Nederland bekendgemaakt
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je samen'
- Dove pro lichaamsgeur met 'be fearless - smell beautiful...
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Albert Heijn breidt eigen merk Blue Home uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Rituals lanceert eerste 'airport... 11-04-2025
- KitKat ruilt smartphones in voor... 11-04-2025
- No Waste Army wil met actie 261.000... 11-04-2025
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van... 11-04-2025
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns... 11-04-2025
- Holie's wint drie Wheels of Retail10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management