Festivals als merkcanvas, Life is Live zet merkactivaties in de spotlights

Festivals als merkcanvas, Life is Live zet merkactivaties in de spotlights
  • Bureaus
  • 11 apr 2025 @ 14:35
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Hoe laat je je merk écht beleven? Die vraag stond centraal tijdens Life is Live, een event dat Opvallers gisteren organiseerde in samenwerking met Create! De middag, volledig in het teken van merkactivaties op festivals, bracht marketeers, creatieven en beleidsmakers samen voor inspiratie, inzichten en natuurlijk een flinke dosis festivalgevoel.

Dat festivals allang geen ‘alleen maar leuk’ meer zijn, werd snel duidelijk. Ze vormen een krachtig platform voor merken die willen verbinden, verrassen én verrijken. Dat doet Opvallers niet alleen met behulp van activaties, maar ook in samenwerking met partijen zoals de gemeente Amsterdam en Royal Swinkels.

Zo vertelde de gemeente Amsterdam hoe zij, samen met Opvallers, invulling geven aan Koningsdag. Niet alleen met het oog op feest, maar juist met aandacht voor maatschappelijke impact en publieksstromen. Een schoolvoorbeeld van hoe een evenement met nationale allure ook een platform kan zijn voor slimme merkpositionering en met name een schone stad (na afloop).

Royal Swinkels pakte uit met het verhaal van Uiltje, het biermerk dat inmiddels op vele festivals te vinden is. Sander van der Kaaij, event manager bij Royal Swinkels, liet middels deze case zien hoe humor, lef en creatieve sampling zorgen voor merkherkenning én een trouwe fanbase. Create! Zorgt hierin voor de uitwerking van de podia, die ook met een duurzaam karakter opgebouwd worden. Na het festivalseizoen worden de onderdelen namelijk opgeslagen om een jaar later weer hergebruikt te worden.

Interessant was dan ook de bijdrage van Bjorn Berkers, oprichter van Create! Hij gaf een kijkje in de keuken van het bedrijf. Dat zich, terecht, de ‘Ikea van de live-industrie’ noemt. Create! bouwt de meest indrukwekkende decorstukken en podia voor festivals, concerten, Formule 1-races en andere evenementen over de hele wereld. En dat allemaal vanuit het Brabantse Beek en Donk.

Life is Live liet zien dat festivals merken een kans bieden om dichtbij hun doelgroep te komen. Op zowel een creatieve als duurzame manier.

 

Op de foto van links naar rechts:
Martin Damen - Opvallers
Sander van der Kaaij - Royal Swinkels 
Bjorn Berkers - Create!

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken