Moderner uiterlijk voor Brussels Airport
- Design
- 20 jan 2014 @ 09:08
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idBranding
- 20 jan 2014 @ 09:08
- Redactie Design
Afgelopen week introduceerde Brussels Airport een nieuw merkbeeld. Het moet de nadruk leggen op de menselijke en hartelijke kant van de luchthaven.
De bestaande visuele identiteit benadrukte het efficiënte en rationele karakter van de luchthaven, de nieuwe identiteit moet de nieuwe strategie weerspiegelen en de centrale plaats die de klant daarin bekleedt.
Voor de realisatie van het nieuwe logo en visuele identiteit werkte Brussels Airport samen met Megaluna.
Hartje
Het logo bestaat uit een gestileerde letter B (van België en Brussel) die kan gezien worden als een vogel in volle vlucht, symbool voor de luchtvaartsector en het dynamisme, maar ook als een hart. Het hart moet de passie illustreren voor de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten.
Van blauw naar rood
Het blauw van het oude logo wordt vervangen door rood. Deze kleur moet de menselijke, persoonlijke en warme kant van de luchthaven laten zien en staat symbool voor de typische Belgische gastvrijheid.
De baseline ‘the heart of Europe’ beklemtoont het karakter van Brussels Airport als luchthaven van de hoofdstad van Europa.
Het nieuwe logo zal voortaan gebruikt worden op alle communicatiemiddelen van de luchthaven, in de terminal, op de website, op de sociale media en op de mobile app.
Klant centraal
Arnaud Feist, CEO van de Brussels Airport Company: ‘In 2011 hebben wij een nieuwe strategie bepaald waarbij onze klanten – zowel passagiers als klanten – centraal staan in alles wat we doen. Hiermee willen we van Brussels Airport, als Star Alliance hub, een luchthaven maken waar de klantentevredenheid hoog scoort. Dat willen we doen door onze klanten een aangename luchthavenbeleving, een vlotte bereikbaarheid en kwalitatieve, gedifferentieerde diensten te garanderen. Dat is dan ook de reden waarom we de uitdaging zijn aangegaan om ons imago om te gooien zodat het laat zien wie we echt zijn. Onze nieuwe visuele identiteit weerspiegelt voortaan de essentiële waarden van de luchthaven.’
Brussels Airport
Brussels Airport heeft meer dan 19 miljoen passagiers per jaar, De luchthaven investeerde de voorbije jaren fors in infrastructuur. Doel is een van de aantrekkelijkste en best bereikbare luchthavens van Europa te worden.
Het oude logo:
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing