Moderner uiterlijk voor Brussels Airport

  • Design
  • 20 jan 2014 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idBranding

Afgelopen week introduceerde Brussels Airport een nieuw merkbeeld. Het moet de nadruk leggen op de menselijke en hartelijke kant van de luchthaven.

De bestaande visuele identiteit benadrukte het efficiënte en rationele karakter van de luchthaven, de nieuwe identiteit moet de nieuwe strategie weerspiegelen en de centrale plaats die de klant daarin bekleedt.

Voor de realisatie van het nieuwe logo en visuele identiteit werkte Brussels Airport samen met Megaluna.

Hartje
Het logo bestaat uit een gestileerde letter B (van België en Brussel) die kan gezien worden als een vogel in volle vlucht, symbool voor de luchtvaartsector en het dynamisme, maar ook als een hart. Het hart moet de passie illustreren voor de kwaliteit van de dienstverlening aan de klanten.

Van blauw naar rood
Het blauw van het oude logo wordt vervangen door rood. Deze kleur moet de menselijke, persoonlijke en warme kant van de luchthaven laten zien en staat symbool voor de typische Belgische gastvrijheid.
De baseline ‘the heart of Europe’ beklemtoont het karakter van Brussels Airport als luchthaven van de hoofdstad van Europa.

Het nieuwe logo zal voortaan gebruikt worden op alle communicatiemiddelen van de luchthaven, in de terminal, op de website, op de sociale media en op de mobile app. 

Klant centraal
Arnaud Feist, CEO van de Brussels Airport Company: ‘In 2011 hebben wij een nieuwe strategie bepaald waarbij onze klanten – zowel passagiers als klanten – centraal staan in alles wat we doen. Hiermee willen we van Brussels Airport, als Star Alliance hub, een luchthaven maken waar de klantentevredenheid hoog scoort. Dat willen we doen door onze klanten een aangename luchthavenbeleving, een vlotte bereikbaarheid en kwalitatieve, gedifferentieerde diensten te garanderen. Dat is dan ook de reden waarom we de uitdaging zijn aangegaan om ons imago om te gooien zodat het laat zien wie we echt zijn. Onze nieuwe visuele identiteit weerspiegelt voortaan de essentiële waarden van de luchthaven.’

Brussels Airport
Brussels Airport heeft meer dan 19 miljoen passagiers per jaar, De luchthaven investeerde de voorbije jaren fors in infrastructuur. Doel is een van de aantrekkelijkste en best bereikbare luchthavens van Europa te worden. 


 

Het oude logo:



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken