Adnight pakt na Amsterdam en Brussel ook Londen

Adnight pakt na Amsterdam en Brussel ook Londen
  • Bureaus
  • 4 nov 2024 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementRecruitmentMarketing

Adnight, de in Nederland bekende open avond voor de creatieve industrie, zal op 8 mei 2025 voor het eerst ook in Londen plaatsvinden. Kort na de aankondiging van Adnight Brussel op 3 april 2025 breidt de organisatie nu namelijk uit naar de ‘Europese hoofdstad van de reclame’, zoals de Britten zelf vinden.

Adnight staat bekend om zijn 'kitchen review'-format. In tegenstelling tot andere industrie-evenementen en conferenties, biedt het de mogelijkheid voor marketeers, talent en vakgenoten om een kijkje te nemen binnen de muren van echte bureaus. De formule brengt sinds 2016 jaarlijks 6.000 bezoekers naar Amsterdam. Dit succes bouwt de organisatie nu uit naar andere steden en met een franchisemodel voor andere initiatiefnemers.

Adnight Londen zal de organisatie zelf dragen met een lokaal team voor bureaurelaties, werving en partnerships. 'Gesprekken met Londense bureaus en partners lopen al langer en de reacties zijn heel positief. Maar de wensen en uitdagingen hier zijn anders dan in Amsterdam', legt Denise Willigers, mede-oprichter van Adnight uit. 'Met een lokaal team van mensen uit de industrie spelen we in op de specifieke wensen van de Londense markt. Zo concentreert Adnight zich in Londen meer op hubs waar veel bureaus geconcentreerd zijn, zoals Central London, East London, Southwark en Soho. Dit om reistijden in de stad tot een minimum te beperken. Ook zal de avond op een donderdag plaatsvinden om beter aan te sluiten bij de Londense kantoorcultuur, waar de meeste mensen van dinsdag tot en met donderdag op kantoor werken.'

Het concept blijft volgens het team verder hetzelfde als in Amsterdam en Brussel, zoals al opgemerkt in MarketingTribune: een laagdrempelige avond waar bezoekers en bureaus elkaar kunnen ontmoeten en de creatieve industrie als geheel kunnen vieren. De organisatie wil voor kerst de eerste deelnemende bureaus bekendmaken. 

Co-founder Wybe Sallows vult aan: 'Dit is even spannend als angstaanjagend: we brengen Adnight dit voorjaar naar Londen! Het staat op Campaign UK dus het moet wel waar zijn. Denise Willigers, Claire Daemen en ik hebben hier al zoveel interessante gesprekken gevoerd. Erg leuk om de buzz van Adnight naar de Big Smoke te brengen. En aan al mijn Londense vrienden: laten we contact opnemen, want we komen je halen!''

De kaartverkoop voor Adnight Londen gaat in februari 2025 van start. Bezoekers kunnen zich net als in Amsterdam verheugen op een op maat gemaakt programma, samengesteld door elk deelnemend bureau. Alle details en programma’s zullen online beschikbaar zijn, zodat bezoekers hun avond kunnen afstemmen op hun specifieke interesses.

Geïnteresseerd kunnen volgens Willigers www.Adnight.co.uk in de gaten houden of contact opnemen met via info@Adnight.co.uk.
(PvWK | foto: WPP Sem Eye Am courtesy Adnight)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken