Zwaluwblikjes voor Coca-Cola

  • Design
  • 28 jan 2014 @ 08:15
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Rice Creative, een designbureau uit Ho Chi Minh, Vietnam, mocht Coca-Cola’s happiness verspreiden tijdens Tết Nguyên Đán, het Vietnamees Nieuwjaar. Dat deden ze met honderden handgetekende zwaluwen.

Tết wordt groots gevierd in Vietnam, het zijn de belangrijkste feestdagen. Coca-Cola vroeg Rice Creative iets speciaals te bedenken. Of eigenlijk: 'Spread happiness and Tết appreciation with Coca-Cola.'

Het bureau ontwikkelde een serie kunstige blikjes. Honderden handgetekende zwaluwen vormen Vietnamese gelukswensen.

"An" betekent vrede.
"Tài" betekent succes
"Lộc" betekent voorspoed.

‘Het simpele delen van een Coca-Cola is getransformeerd in een betekenisvol gebaar’, meent het bureau: ‘Verkopers laten de blikjes trots hun etalages en uitstallingen sieren. Coke werd opeens een herinnering aan en drager van de dieper ebetekenis van de feestdagen.’



Foto’s: Wing Chan & Joshua Breidenbach

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken