Zwaluwblikjes voor Coca-Cola
- Design
- 28 jan 2014 @ 08:15
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 28 jan 2014 @ 08:15
- Redactie Design
Rice Creative, een designbureau uit Ho Chi Minh, Vietnam, mocht Coca-Cola’s happiness verspreiden tijdens Tết Nguyên Đán, het Vietnamees Nieuwjaar. Dat deden ze met honderden handgetekende zwaluwen.
Tết wordt groots gevierd in Vietnam, het zijn de belangrijkste feestdagen. Coca-Cola vroeg Rice Creative iets speciaals te bedenken. Of eigenlijk: 'Spread happiness and Tết appreciation with Coca-Cola.'
Het bureau ontwikkelde een serie kunstige blikjes. Honderden handgetekende zwaluwen vormen Vietnamese gelukswensen.
"An" betekent vrede.
"Tài" betekent succes
"Lộc" betekent voorspoed.
‘Het simpele delen van een Coca-Cola is getransformeerd in een betekenisvol gebaar’, meent het bureau: ‘Verkopers laten de blikjes trots hun etalages en uitstallingen sieren. Coke werd opeens een herinnering aan en drager van de dieper ebetekenis van de feestdagen.’
Foto’s: Wing Chan & Joshua Breidenbach
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024