Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
- Online
- 12 nov 2024 @ 14:35
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 nov 2024 @ 14:35
- Michiel van Zaane
Qucee, Red Bull en gaming for brands-agency The Invaders lanceren Red Bull Xceptional Player (XP), een nieuwe show op YouTube waarin twaalf bekende creators de strijd met elkaar aan gaan.
Hosts Qucee en Fay schotelen de deelnemers een breed scala aan games met een onverwachte twist voor, met als doel de meest exceptionele speler van Nederland vinden. Red Bull XP biedt een mix van herkenning en uitdaging. De show speelt in op nostalgie en passie voor gaming door geliefde games uit het heden en het verleden terug te brengen met een opvallende twist.
Twaalf deelnemers krijgen elke ronde een ander spel voorgeschoteld, met steeds een uitdaging die het uiterste van de gamers vraagt. Van het vissen naar afval in piratenspel Sea of Thieves tot het spelen van verstoppertje in de shooter Rainbow Six: Siege. Elke ronde valt er een bekend gezicht af. Onder andere Lies Zhara, Chatmo, Egbert en Cody Dakota van gamingmagazine Power Unlimited strijden om de beker.
Platform voor de community
Naast het YouTube-kanaal van Qucee maakt Power Unlimited vier aftertalks op Twitch en TikTok. Daarnaast zorgde The Invaders voor de koppeling van Big Americans als partner van Red Bull XP. Binnen het programma ontstaat extra interactie met de deelnemers in de Big Americans Lobby – een speciale green room ruimte waarin deelnemers tussen de rondes door bij kunnen komen. Tevens daagt Big Americans de gamers uit met een racebaan in het spel TrackMania.
Red Bull XP is vanaf 17 november te zien op het YouTube-kanaal van Qucee. Power Unlimited gaat vanaf 18 november elke avond om 19.00 uur live met een aftertalk.
Foto: Qucee and Faynominaal. Tom Doms / Red Bull Content Pool.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
- Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024