Moam voor Hema: ontwerpers bekend
- Design
- 18 mrt 2014 @ 13:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - BrandingProductdesign
- 18 mrt 2014 @ 13:30
- Redactie Design
Onder de naam Moam voor Hema, brengt Hema in september een designcollectie op de markt. Vanuit ontwerperscollectief Moam gaan designalumni Dewi Bekker (KABK), Sanne Faber (AMFI), Julie de Ruijter (KABK) en Tess van Zalinge (AMFI) aan de slag met de speciale collectie.
De collectie bestaat grotendeels uit vrouwenmode, zoals een colbert, blouse, sweater en pantalon. Voor de man maakt Moam onder andere een overhemd en een gebreide trui. Daarnaast zijn er producten ontwikkeld als keukentextiel (de Moam voor Hema theedoek en handdoek), accessoires (een shawl en beanie) en andere artikelen als agenda’s en panty’s. De kernwoorden voor de nieuwe artikelen zijn “gemakkelijk”, “vertrouwd” en ook “vernieuwend” .
Coaches
Tijdens de productieontwikkeling worden de designers wekelijks bijgestaan door drie coaches. Frans Ankoné is de styling coach van MOAM. De Nederlandse stylist werkte onder andere voor New York Times, Avenue en Vogue. Daarnaast staat Peter Leferink de designers bij als design coach. Hij is werkzaam als hoofddocent op de designafdeling aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI). Mariette Hoitink, eigenaresse van modeadviesbureau HTNK, is management coach van het collectief. Gastcoaches zijn verder Frans Molenaar, Olcay Gulsen, Claes Iversen, manager concept design Rob van Thiel van de Hema en de hoofdredacteuren van LINDA. magazine Jildou van der Bijl en Iebele van der Meulen. Nekoui, zal verder wekelijks een column voor LINDA online schrijven en geeft zo een blik achter de schermen van het atelier.
Vernieuwing
Rob van Thiel, hoofd styling en conceptontwikkeling van Hema zei eerder over het initiatief: ‘Binnen Hema zijn wij altijd op zoek naar vernieuwing en kijken wij veel naar jong talent. Dit doen we van oudsher voor studenten vormgeving door middel van de jaarlijkse ontwerpwedstrijd. Dat we nu samen met net afgestudeerde talenten binnen Moam nieuwe producten gaan ontwikkelen, sluit dan ook perfect aan bij onze wens om verschillende vormen van samenwerkingen tot stand te brengen. We hebben er alle vertrouwen in dat er in het najaar een aantal mooie nieuwe echt Hema-producten in de winkels te vinden zijn die bereikbaar zijn voor iedereen.’
Match
Martijn Daniel Nekoui, initiatiefnemer en oprichter van Moam, noemt de samenwerking een perfecte match: ‘Oer-Nederlands, clean en multifunctioneel. Toen Hema ons vroeg om samen te werken en onze collectie te willen produceren en verkopen in meer dan 200 filialen heb ik dan ook meteen ja gezegd. Het is een unieke kans om voor zo’n groot en gewaardeerd Nederlands bedrijf te mogen ontwerpen.’
Vervolg
Hema wacht het verloop van de samenwerking en de verkoopresultaten af, voor een besluit wordt genomen over een mogelijk vervolg.
Moam
Nekoui richtte Moam op in 2012. Door middel van een coaching-traject moeten jonge ontwerpers praktische tools aangereikt krijgen vanuit de top van de industrie. Moam werkt multidisciplinair binnen de verschillende culturele sectoren in Nederland, zoals mode, fotografie en moderne kunst. Het collectief ontwikkelde eerder evenementen in samenwerking met de Bijenkorf en musea als Foam en Eye.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Soundlogo top-30: 'Dat is het... 07-01-2025
- ADCN Awards 2024 open voor inzendingen02-12-2024
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day