College over NS-huisstijl in Spoorwegmuseum

  • Design
  • 23 aug 2018 @ 09:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

In het kader van de tentoonstelling ‘Baanbrekend design’ over de introductie van nieuwe huisstijl van de NS in 1968 organiseert het Spoorwegmuseum op 16 oktober een college over het fenomeen huisstijl en specifiek over de achtergronden van de totstandkoming van het NS-design.

Conservator van het Spoorwegmuseum Evelien Pieterse, ontwerper Ger Dumbar (links op de foto) en hoofd marketing & communicatie van NS, Rutger Hamelynck, gaan tijdens het college uitgebreid in op het verleden, heden en toekomst van de NS-huisstijl.

Het fenomeen ‘huisstijl’ was in 1968 nog nieuw en de introductie van het nieuwe NS-logo en de gele kleur van de treinen ‘baanbrekend’. De jonge ontwerper Gert Dumbar werd speciaal door ontwerpbureau Tell Design voor deze opdracht aangetrokken. De briefing voor de ontwerper was: ‘Het gewenste bedrijfsbeeld moet eigentijds, mannelijk, niet ambtelijk, accuraat en dynamisch zijn’ en het resultaat, de gele treinen en het iconische logo, bepalen nog steeds het beeld op het spoor.

Kijk voor het programma en kaartjes op www.spoorwegmuseum.nl/baanbrekendcollege

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken