College over NS-huisstijl in Spoorwegmuseum
- Design
- 23 aug 2018 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual id
- 23 aug 2018 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
In het kader van de tentoonstelling ‘Baanbrekend design’ over de introductie van nieuwe huisstijl van de NS in 1968 organiseert het Spoorwegmuseum op 16 oktober een college over het fenomeen huisstijl en specifiek over de achtergronden van de totstandkoming van het NS-design.
Conservator van het Spoorwegmuseum Evelien Pieterse, ontwerper Ger Dumbar (links op de foto) en hoofd marketing & communicatie van NS, Rutger Hamelynck, gaan tijdens het college uitgebreid in op het verleden, heden en toekomst van de NS-huisstijl.
Het fenomeen ‘huisstijl’ was in 1968 nog nieuw en de introductie van het nieuwe NS-logo en de gele kleur van de treinen ‘baanbrekend’. De jonge ontwerper Gert Dumbar werd speciaal door ontwerpbureau Tell Design voor deze opdracht aangetrokken. De briefing voor de ontwerper was: ‘Het gewenste bedrijfsbeeld moet eigentijds, mannelijk, niet ambtelijk, accuraat en dynamisch zijn’ en het resultaat, de gele treinen en het iconische logo, bepalen nog steeds het beeld op het spoor.
Kijk voor het programma en kaartjes op www.spoorwegmuseum.nl/baanbrekendcollege
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- PostNL lanceert decemberzegels met... 18-11-2024
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024