Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- Algemeen
- 8 nov 2024 @ 08:44
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 nov 2024 @ 08:44
- Michiel van Zaane
De Belastingdienst heeft op donderdag 7 november de Direct Duidelijk Deal ondertekend. De fiscus sluit zich hiermee aan bij het overheidsbrede netwerk dat staat voor duidelijke en begrijpelijke communicatie vanuit de overheid.
Julien Spliet, plaatsvervangend directeur-generaal van de Belastingdienst: “Begrijpelijke taal is belangrijk voor onze dienstverlening richting burgers en bedrijven. Of dat nu om brieven gaat of informatie op onze website. Daarom ondertekenen wij de Direct Duidelijk Deal.”
Begrijpelijke brieven Belastingdienst
Het ondertekenen van deze deal sluit aan op het programma Begrijpelijke Brieven Belastingdienst, dat in 2022 startte. In totaal worden 6.300 brieven getoetst en indien nodig begrijpelijker gemaakt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een geautomatiseerde taalscan, klantpanels en een medewerkerspanel.
Het programma stopt aan het eind van dit jaar. Het verbeteren van de brieven gaat onverminderd door. Met het ondertekenen van de Direct Duidelijk Deal benadrukt de Belastingdienst dat begrijpelijke communicatie een doorlopend proces is binnen de gehele organisatie.
Direct Duidelijk Deal
De Direct Duidelijk Deal is een initiatief van de landelijke community Gebruiker Centraal. Verschillende overheidsorganisaties en gemeenten hebben de deal al ondertekend en verklaren hiermee dat zij zo begrijpelijk mogelijk communiceren.
Foto: v.l.n.r. Julien Spliet (Plaatsvervangend Directeur-Generaal Belastingdienst), Monique Bulthuis (directeur Digitaal bij de Directie Klantinteractie & -services (KI&S)), Anke Heun (directeur Corporate Dienst Communicatie) en Harry Roodbeen (hoofddirecteur Fiscale en Juridische zaken).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- Wat marketeers van kunstenaars kunnen leren
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing