Pearle focust op jongeren in nieuwe campagne
- Bureaus
- 13 nov 2024 @ 09:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 nov 2024 @ 09:40
- Michiel van Zaane
Opticienketen Pearle heeft een nieuwe digitale campagne gelanceerd, specifiek gericht op jongeren. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: “Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.”
Door de vele trends, verschuivingen in behoeftes én mediagebruik merkt Pearle dat het moeilijk is om mensen tussen de 18 en 35 te bereiken en te binden. Daarom lanceert het merk een campagne, ontwikkeld door Havas Lemz, om duidelijk te maken dat het een breed aanbod aan brillen heeft waarmee de doelgroep zich kan uiten zoals zij wil.
Jannes Boon, strateeg bij Havas Lemz: ‘Als je jong bent, ben je bovengemiddeld veel bezig met wie je bent en wie je wilt zijn. Veel jonge mensen zijn zoekende in hoe ze hun identiteit uitdragen en hoe ver ze daarin kunnen gaan: er wel een beetje tussenuit springen, maar niet buiten de boot vallen. Ze spelen ermee, proberen dingen uit en ontdekken zo wat bij hen past.’
Creatieven Harrolf Staal en Tom Hoefnagels zien dat jonge mensen zich in een campagne willen herkennen maar ook verrast willen worden. ‘In de nieuwe ‘Iconic’ campagne maken we opvallende 'iconische' momenten, waarin mensen zich op eigen wijze uiten, nóg iconischer. Van een pony knippen in de vorm van een bril tot fileparkeren met een trekker, midden in de stad. Met een zichtoplossing van Pearle maak je het helemaal jouw moment. Iconic!’
De campagne is te zien op social kanalen, YouTube en Connected TV. Ook wordt er gebruik gemaakt van een retargeting-laag. In deze laag ligt de nadruk op de voordelen van het Pearle Bril Plan.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024