GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- B2b
- 7 nov 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieWinkelenBrandingKlantenservice
- 7 nov 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
GLS Netherlands breidt haar netwerk van Parcel Points aanzienlijk uit door samenwerking met PostNL. PostNL heeft zijn pakketautomaten opengesteld voor andere vervoerders en kunnen consumenten voor pakketten van GLS Netherlands en van PostNL bij dezelfde pakketautomaat terecht.
GLS-leveringen kunnen hierdoor volgens de partners niet alleen worden bezorgd bij de 800 GLS Parcel Shops, maar nu ook bij de bijna 1.100 pakketautomaten uit het PostNL-netwerk in Nederland. 'Dit betekent een ruime verdubbeling van het aantal beschikbare Parcel Points voor GLS-klanten. Met de uitbreiding biedt GLS Netherlands een verbeterde dekking, voor meer flexibiliteit en keuze in bezorgmethoden.'
Sinds de aankondiging van de samenwerking in januari heeft GLS achter de schermen hard gewerkt om de integratie van de PostNL-pakketautomaten in de operationele processen te realiseren. Inmiddels is het volledige netwerk operationeel en het voltallige GLS-personeel getraind in het gebruik van de PostNL-pakketautomaten.
“We zijn trots op het bereiken van deze mijlpaal in de samenwerking met PostNL. Het is goed dat we gezamenlijk in zo’n competitieve markt de dienstverlening aan bedrijven en consumenten kunnen verbeteren”, zegt Wouter Baas, Director IT bij GLS Netherlands. “We geloven sterk in de meerwaarde van deze gedeelde netwerken om onze klanten en hun ontvangers een nog uitgebreider netwerk van pakketautomaten aan te bieden. Dit vergroot de flexibiliteit en keuzevrijheid voor de eindontvanger enorm.”
Vanaf begin november kunnen consumenten die bestellen bij GLS-klanten kiezen voor bezorging bij een pakketautomaat. Naar verwachting is het vanaf begin 2025 mogelijk om pakketten te retourneren via de automaten van PostNL. Initieel werden GLS-pakketten alleen bij de PostNL-automaten bezorgd wanneer een ontvanger niet thuis is, en de consument om levering bij een automaat vroeg.
In het kader van de samenwerking werken GLS en PostNL ook samen aan de doorontwikkeling van de technologie achter de pakketautomaten, onder andere om oneigenlijk gebruik tegen te gaan.
'In een competitieve markt als de onze is het belangrijk om samen te werken aan verbetering van de dienstverlening”, voegt Baas toe. “Een gedeeld netwerk van pakketautomaten is een gemakkelijke en efficiënte oplossing, die uiteindelijk alle partijen ten goede komt.'
(PvWK | beeld: GLS)
Over GLS Netherlands
'GLS Netherlands bezorgt dagelijks talloze pakketten van mens tot mens, met zorg en aandacht. Als een van de meest toonaangevende logistieke dienstverleners van Nederland zorgen we iedere dag weer dat klanten en ontvangers met persoonlijke aandacht worden geholpen. Dat doen we al ruim 40 jaar, sinds ons begin als Nederlandse Pakket Dienst in 1980. GLS Netherlands is onderdeel van GLS Group, een van de grootste logistieke bedrijven in Europa. GLS Group bedient meer dan 250.000 klanten in ruim 40 Europese landen en Noord-Amerika met service van de hoogste kwaliteit. Het GLS-netwerk omvat meer dan 120 hubs, 1.600 depots en 80.000 pakketpunten en wordt ondersteund door een wagenpark met 6.500 trucks en zo'n 37.000 bezorgvoertuigen. In het boekjaar 2023/24 behaalde GLS Group een omzet van 5,6 miljard euro en bezorgde het bedrijf 905 miljoen pakketten. Meer informatie vind je op www.gls.nl.'
(bron: GLS)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024
- Zzp’er toegesproken door toekomstige... 31-10-2024
- Nieuwe belangenvereniging... 31-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing