'Jorieke de Vries aan de slag als marketingbazin bij Jumbo'

'Jorieke de Vries aan de slag als marketingbazin bij Jumbo'
  • Food-en-retail
  • 26 okt 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Jorieke de Vries, voorheen actief voor Lidl en vervolgens De Vries Marketing Consultancy, wordt de nieuwe marketingbazin van de landelijke Jumbo-keten. Dat is intern aangekondigd.

Vier maanden geleden kondigde ze (foto) bij Lidl haar vertek aan als marketeer: 'Na een fantastisch avontuur van bijna veertien jaar heb ik besloten Lidl te verlaten. Wat een geweldige jaren heb ik bij dit mooie bedrijf mogen meemaken! Ik ben zeer dankbaar voor alles wat ik voor Lidl heb kunnen doen. De complete afdeling ‘from scratch’ opbouwen, het bouwen aan het merk Lidl onder andere met 360-campagnes en een lange termijn strategie, en het brengen van consistentie in alle uitingen, onder andere met de Lidl-Flat. En met resultaat! Mijn team en ik hebben van Lidl echt een Lovebrand kunnen maken. Van een Duitse discounter waar je enkel kwam vanwege een kleine portemonnee, naar een niet meer uit Nederland weg te denken supermarkt waar je graag komt ongeacht de grootte van je portemonnee, omdat je er altijd de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs krijgt. Wat een waanzinnige tijd heb ik beleefd!'

De pitch voor een nieuw reclamebureau – Dept en Alfred waren nog in de race – werd toen voorlopig on hold gezet, meldde MarketingTribune. Jumbo verliet bureau Alfred in april 2023 na tien jaar en koos evenals Hema voor bureau Hotel L'Amour.

Na een tussenperiode als 'owner' van haar eigen De Vries Marketing Consultancy, gaat zij nu op termijn aan de slag als marketingbazin bij de landelijke Jumbo-keten, bevestigen diverse bronnen binnen het familiebedrijf. Nadat Colette Cloosterman-Van Eerd de rol van chief commercial officer verruilde voor de voorzittersstoel van de onderneming, was een topfunctie op Marketing vacant geworden. Op het hoofdkantoor in Veghel is het nieuws over de benoeming recent intern gedeeld. De nieuwe marketingdirecteur begint op 1 januari 2024.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken