Rutger Anema CMO Oot Granola

Rutger Anema CMO Oot Granola
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2024 @ 11:35
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Oot Granola, het biologische ontbijtmerk, heeft Rutger Anema aangetrokken als Chief Marketing Officer (CMO). Anema was voorheen onder meer werkzaam bij Albert Heijn, Douwe Egberts en Hema.

Anema was ook ondernemer bij maaltijdboxbezorger Good Chef. Met zijn kennis van food, online retail en merkontwikkeling zal hij volgens Oot 'bijdragen aan de verdere groei van Oot in zowel Nederland als buitenland.'

Oot Granola is opgericht in 2018 en maakt 100% natuurlijke, biologische en rommelvrije granola’s. Oot verkoopt haar granola’s uitsluitend via oot.nl en bezorgt haar producten direct vanuit de bakkerij bij de klant thuis door de brievenbus. In zes jaar tijd groeide Oot uit van een klein merkje tot een Nederlands ontbijtmerk met bijna tweehonderdduizend klanten.

‘Met Rutger aan boord verwachten we onze sterke groei voort te zetten en Oot nog beter op de kaart te gaan zetten,’ aldus Rik van Leeuwen, CEO bij Oot Granola. Anema: ‘Ik ben zelf een echte granolafan en ik ben al jaren onder de indruk van de producten van Oot. De manier waarop mensen ontbijten is aan het veranderen en de vraag naar voedzame ontbijtgranen neemt toe. Ik kijk er naar uit om nog meer mensen kennis te laten maken met Oot.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken