Ikea verlaagt prijzen met 20% tot pre corona-peil
- Food-en-retail
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenPrijs
- 29 jan 2024 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Ikea verlaagt wereldwijd de prijzen met een fors percentage: gemiddeld 20%. 'We vonden onszelf te duur geworden, we dreven af van wat we willen zijn.'
Ikea neemt voortaan genoegen met minder winst op producten, zegt woordvoerder Jurriaan Zuiderhoek tegen RTL Nieuws. De kwaliteit van de producten blijft hetzelfde, aldus Zuiderhoek. Het Zweedse woonwarenhuis zou 'te duur geworden' zijn, vandaar de wereldwijde prijsverlaging. Zuiderhoek zegt niet te weten of klanten ook vonden dat Ikea te duur was geworden, 'maar daar ga ik wel vanuit'.
Ikea-fans blij
Van de ongeveer 11.000 producten die Ikea in Nederland verkoopt, werden in september 2023 circa 600 producten in prijs verlaagd. Daar zijn inmiddels nog eens 2700 producten bijgekomen en worden nog circa 7700 in de voorliggende twee jaar goedkoper gemaakt, zegt Zuiderhoek. Op de socials in Nederland wordt de prijsverlaging al gevierd (zie voorbeeld hieronder). De ruimte om de prijzen te verlagen zou ontstaan zijn doordat de bevoorrading sinds corona is vergemakkelijkt, de distributie dus is verbeterd en omdat de formule naar eigen zeggen genoegen neemt met een lagere winstmarge. Lees hier verder.
(PvWK, bron: RTL Z & socials | beeld: Wikicommons)
posting Miriam van 't Veer over de korting
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Campagne Sorry voor kidscollectie... 17-10-2024
- Heineken en DJ Barry CS trappen ADE... 17-10-2024
- Marjolijn van Dingenen van Lenovo:... 17-10-2024
- Brenda Smith over Kruidvat's nieuwe... 17-10-2024
- Abovo Maxlead nieuwe mediabureau Lidl 16-10-2024
- 'Breag is symbool van hoop in strijd... 16-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing