Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- Food-en-retail
- 23 sep 2024 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFood
- 23 sep 2024 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 26 september tot en met 2 oktober 2024 organiseren verschillende Jumbo winkels door het hele land workshops Kletsboeketten binden. Met deze workshops brengen 114 winkels bijna 2300 klanten samen om een leuke middag te beleven.
Jumbo winkels zijn voor het MT meer dan een plek om boodschappen te doen. 'Ze zijn ook een ontmoetingsplek en medewerkers in de winkel weten als geen ander wat er leeft in de buurt. Iedere winkel speelt op zijn eigen manier in op de wensen uit de buurt en zo hoopt Jumbo met deze unieke workshops een bijdrage te leveren aan het terugdringen van eenzaamheid.'
Naast de workshops biedt Jumbo Supermarkten daarom nu ook de populaire Kletsboeketten aan in al haar winkels in Nederland, meldt het HQ te Veghel. 'Aan deze vrolijke bos bloemen kan een gratis Kletskaartje worden gehangen, waarmee gemakkelijk een gesprek kan worden aangegaan met iemand die een praatje kan waarderen. Om ervoor te zorgen dat nog meer klanten een ander blij maken, is het Kletsboeket dit jaar gratis verkrijgbaar tegen inlevering van Jumbo Extra’s punten.'
Tijd voor een praatje
Als familiebedrijf zegt Jumbo zich verantwoordelijk te voelen om de wereld iedere dag een beetje beter te maken, voor de huidige én toekomstige generaties, en wil onder andere actief een bijdrage leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Sinds 2019 opende Jumbo daarom ook al zo’n 200 Kletskassa’s in Nederland en België. Bij deze kassa’s kunnen klanten niet alleen hun boodschappen afrekenen, maar heeft de kassamedewerker ook alle tijd om het gesprek aan te gaan. Jumbo is daarnaast ook deelnemer van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, een samenwerking van bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen, dat de Week tegen Eenzaamheid organiseert. Een sympathiek en sociaal initiatief.
Verbinding
Colette Cloosterman-van Eerd, aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en mede-eigenaar van Jumbo: 'Het hele jaar door hebben onze collega's in de winkels oog voor hun klanten en als familiebedrijf kijken we ook echt naar elkaar om. Ik vind het belangrijk dat mensen zich gezien voelen. Onze koffiehoeken en Kletskassa’s in de winkels dragen daar aan bij en met deze workshops en tal van andere activiteiten het hele jaar door brengen onze winkels buurtgenoten met elkaar in verbinding.
(PvWK)
beeld boven: Jumbo organiseert workshop Kletsboeket schikken
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- innovatie
- eenzaamheid
- 7 zekerheden
- Kletskassa
- kletsboeket
- Colette Cloosterman-van Eerd
- Veghel
- sociaal
- Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid
- Jumbo Groep
- mvo
- verbinding
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de 9e keer in actie voor Aldi
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Nieuwe stek Just Eat Takeaway en Thuisbezorgd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Kerst 2024: Kevin the Carrot voor de... 13-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024