Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid

Jumbo brengt  klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
  • Food-en-retail
  • 23 sep 2024 @ 12:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenFood

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 26 september tot en met 2 oktober 2024 organiseren verschillende Jumbo winkels door het hele land workshops Kletsboeketten binden. Met deze workshops brengen 114 winkels bijna 2300 klanten samen om een leuke middag te beleven.

Jumbo winkels zijn voor het MT meer dan een plek om boodschappen te doen. 'Ze zijn ook een ontmoetingsplek en medewerkers in de winkel weten als geen ander wat er leeft in de buurt. Iedere winkel speelt op zijn eigen manier in op de wensen uit de buurt en zo hoopt Jumbo met deze unieke workshops een bijdrage te leveren aan het terugdringen van eenzaamheid.'

Naast de workshops biedt Jumbo Supermarkten daarom nu ook de populaire Kletsboeketten aan in al haar winkels in Nederland, meldt het HQ te Veghel. 'Aan deze vrolijke bos bloemen kan een gratis Kletskaartje worden gehangen, waarmee gemakkelijk een gesprek kan worden aangegaan met iemand die een praatje kan waarderen. Om ervoor te zorgen dat nog meer klanten een ander blij maken, is het Kletsboeket dit jaar gratis verkrijgbaar tegen inlevering van Jumbo Extra’s punten.'

Tijd voor een praatje
Als familiebedrijf zegt Jumbo zich verantwoordelijk te voelen om de wereld iedere dag een beetje beter te maken, voor de huidige én toekomstige generaties, en wil onder andere actief een bijdrage leveren aan het tegengaan van eenzaamheid. Sinds 2019 opende Jumbo daarom ook al zo’n 200 Kletskassa’s in Nederland en België. Bij deze kassa’s kunnen klanten niet alleen hun boodschappen afrekenen, maar heeft de kassamedewerker ook alle tijd om het gesprek aan te gaan. Jumbo is daarnaast ook deelnemer van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid, een samenwerking van bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen, dat de Week tegen Eenzaamheid organiseert. Een sympathiek en sociaal initiatief.

Verbinding
Colette Cloosterman-van Eerd, aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en mede-eigenaar van Jumbo: 'Het hele jaar door hebben onze collega's in de winkels oog voor hun klanten en als familiebedrijf kijken we ook echt naar elkaar om. Ik vind het belangrijk dat mensen zich gezien voelen. Onze koffiehoeken en Kletskassa’s in de winkels dragen daar aan bij en met deze workshops en tal van andere activiteiten het hele jaar door brengen onze winkels buurtgenoten met elkaar in verbinding.
(PvWK)

beeld boven: Jumbo organiseert workshop Kletsboeket schikken

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken