Niehe Media overgenomen door Medialane Holding
- Media
- 1 sep 2016 @ 09:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersContentTelevisieproductieMedia
- 1 sep 2016 @ 09:24
- Redactie Media
Niehe Media wordt onderdeel van het snel groeiende Amsterdamse mediabedrijf MediaLane Holding. Daarover hebben Ivo Niehe en Iris van den Ende overeenstemming bereikt. Met ingang van vandaag maakt Niehe Media deel uit van MediaLane - een van de drie bedrijfstakken onder MediaLane Holding dat in 2014 werd opgericht door Iris van den Ende.
'Zeventig is een mooie leeftijd om de leiding van het bedrijf over te dragen aan de volgende generatie', laat Ivo Niehe weten. 'Dat is dan ook een van de redenen dat we, uit de verschillende kandidaten om mee samen te gaan werken, gekozen hebben voor het jonge, veelbelovende MediaLane. Het gebeurt met een goed gevoel voor mijn medewerkers en met een gerust hart voor mijzelf, omdat deze samenwerking de meest optimale garantie geeft voor een toekomstbestendige groei. MediaLane is een zeer professioneel multimediabedrijf waarmee we onze ambities kunnen blijven verwezenlijken en waar de bestaande tv-formats met hun huidige teams, zelfstandig kunnen blijven voortbestaan. Ik zelf kan me nu ook weer meer gaan richten op het maken van tv-programma's en het ontwikkelen van formats voor televisie en bedrijfsleven en minder op het management.'
'Ivo Niehe is rijke aanvulling'
Iris van den Ende: 'De komst van Ivo Niehe met zijn bedrijf en medewerkers betekent heel veel voor mij. Het is natuurlijk geweldig om een tv-icoon en bewezen televisiemaker als Ivo aan je bedrijf te kunnen binden. Bovendien komt met zijn onderneming een uiterst professioneel team mee, dat zelf verantwoordelijk zal blijven voor de eigen formats. Hun programma's zorgen bovendien voor een rijke aanvulling op ons eigen portfolio met mooie series als de TV Show, Erica op Reis, 65 jaar TV - tijd voor pensioen en de documentaires over Jaap van Zweden.'
MediaLane is het tv-productiebedrijf dat in 2014 door Iris van den Ende werd opgericht en waarvan ook alle televisie-activiteiten van Paul de Leeuw onderdeel zijn. Het bedrijf ontwikkelt en produceert formats voor de publieke en commerciële omroepen in Nederland. De drie aandachtsgebieden zijn Groot Amusement, Reality en Televisiedrama. Bekende formats zijn De Kwis, Pauls Puber Kookshow, Musical Awards Gala, Herrie in Hotel Spaander en het vervolg Herrie op de Bosbaan. Vanaf het najaar zal ook MediaLane's achtdelige dramaserie Petticoat te zien zijn op NPO1 bij KRO-NCRV. Petticoat is een coproductie met Kemna & Zonen.
Medialane breidt verder uit
In april 2016 nam MediaLane het Multi Channel Network Mediakraft Nederland over, dat onder de naam OnLane werd voortgezet. In juli startte MediaLane een derde bedrijfstak onder de naam LiveLane, gericht op de creatie en realisatie van live entertainment producties als Holland Zingt Hazes, The Christmas Show en het Musical Awards Gala.
Ivo Niehe Producties werd 33 jaar geleden opgericht. Na de komst in 2004 van Carla Snepvangers in de directie veranderde de naam in Niehe Media en ontwikkelde de onderneming zich tot een bedrijf dat gespecialiseerd is in het creëren van concepten op het gebied van media, infotainment en educatie.
Naast de TV Show, maakt Niehe Media onder meer programma's als Erica op Reis, de uitzendingen rond SAIL Amsterdam, de 7-delige serie over Jaap van Zweden, de RTL-serie Kanjers van Kinderen, het spelprogramma Erecode voor Nickelodeon en de Grote Expeditie voor SBS6. Voor het komend seizoen heeft het bedrijf diverse nieuwe programma's en series in voorbereiding.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
Laatste Nieuws
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
- Marketeers op stelling #1 202530-01-2025
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day