RTL Group behaalt winst door Nederlandse tak

  • Media
  • 29 aug 2018 @ 12:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EffectTelevisieBereik

Mediabedrijf RTL Group heeft de winst in de eerste zes maanden van dit jaar licht verhoogd. Dat is onder meer te danken aan de Nederlandse tak van het bedrijf, waar hogere inkomsten werden gehaald uit tv-advertenties.

Het bedrijfsresultaat van RTL Group kwam 1,9 procent hoger uit dan vorig jaar, op 638 miljoen euro. In 2017 was dat in dezelfde periode 626 miljoen euro.


Sven Sauvé, CEO van RTL Nederland.

De Nederlandse tak van RTL haalde een bedrijfsresultaat van 32 miljoen euro, een stijging van 13 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst bleef vrijwel stabiel op 318 miljoen euro.

De omzet van RTL Group steeg naar ruim 3 miljard euro. De digitale initiatieven, waaronder videostreamingsdienst Videoland, zagen de opbrengsten met 35 miljoen euro groeien.

RTL voegde in Nederland videostreamingdienst RTL XL en Videoland samen onder de noemer Videoland. Die dienst trok meer dan het dubbele aantal betalende klanten ten opzichte van een jaar eerder.

RTL Group bevestigt de verwachtingen voor heel dit jaar. Het mediabedrijf rekent op een omzetgroei van 2,5 tot 5 procent en een stabiel bedrijfsresultaat.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken