Tinder lanceert in-app campagne
- Media
- 28 okt 2022 @ 11:31
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 okt 2022 @ 11:31
- Sjaak Hoogkamer
De campagne focust op de beschikbare veiligheidsmaatregelen, hulpmiddelen en meldingsfuncties.
De veiligheidscampagne loopt van 27 oktober tot 27 december in de app en zal volgens Tinder 'de belangrijkste informatiebronnen over veiligheid belichten die voor Tinder-leden in Nederland beschikbaar zijn.'
Het ontmoeten van nieuwe mensen is leuk, maar je moet altijd voorzichtig zijn als je iemand voor het eerst ontmoet, aldus het datingplatform. Onderzoek laat zien dat ongeveer 2 miljoen mensen in Nederland te maken hebben gehad met seksueel misbruik en dat de helft van hen worstelt met de consequenties. ‘De eerste stap naar het krijgen van hulp is om aan iemand te vertellen wat er is gebeurd’, legt Iva Bicanic van het Centrum Seksueel Geweld uit. ‘Maar onderzoek laat zien dat een derde van de mannelijke slachtoffers en de helft van de vrouwelijke slachtoffers dit nooit heeft gedaan.’
De veiligheid van leden en hen voorzien van de juiste manieren om goede hulp en steun te krijgen is heel belangrijk voor Tinder. ‘Veiligheid is prioriteit bij Tinder.
Onze leden vertrouwen ons het meest kwetsbare deel van hun leven toe, daarom vinden wij het belangrijk om hen de juiste steun te bieden als zij vervelende ervaringen op de app hebben maar ook daarbuiten.
We begrijpen dat ons werk nooit af is, maar deze campagne is een stap in de goede richting om onze leden te informeren over onze veiligheidshulpmiddelen’, zegt Ben Puygrenier, Senior Communicatie Manager bij Tinder in Nederland.
Om meer bewustzijn te creëren over hoe belangrijk veiligheid en het rapporteren van onveilige situaties is, zullen Tinder-leden in de app Swipe Cards te zien krijgen (zie afbelding boven) die informatie geven over de veiligheidshulpmiddelen van Tinder. Deze hulpmiddelen bestaan onder andere uit de functie voor het rapporteren van onveilige situaties en het Veiligheidscentrum.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- Mediahuis NRC en Mindshare onderzoeken effectiviteit pre-rolls
Laatste Nieuws
- [marketeer 216] Annette Reijersen... 07-02-2025
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day