Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer

Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer
  • Bureaus
  • 7 feb 2025 @ 11:42
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bijna de helft van de Nederlandse broedvogels wordt in hun voortbestaan bedreigd. Vogelbescherming Nederland zet zich al 125 jaar in voor een vogelvriendelijk Nederland en komt met een nieuwe campagne.

Vogelbescherming Nederland roept op tot doneren in een campagne die is gemaakt met KesselsKramer. In de campagne, die bestaat uit verschillende korte video's, social content, display ads, een radiocommercial en de campagnewebsite reddevogels.nl, zien we hoe drie soorten vogels waar het niet goed mee gaat, letterlijk verdwijnen. Dankzij een duidelijk handelingsperspectief kunnen mensen die wat wíllen doen, nu ook daadwerkelijk wat dóen voor de vogels.

Monique Mourits, Vogelbescherming Nederland: ‘Hoe het met de vogels gaat is een goede indicator van hoe het met onze leefomgeving in het algemeen gaat. En helaas gaat het met veel vogels niet goed. Met deze campagne kun je bijdragen aan een oplossing.’ 

‘Luister naar de vogels’ is de eerste campagne van KesselsKramer voor Vogelbescherming Nederland.

Een campagne die de urgentie van het probleem bij een breder publiek onder de aandacht brengt. Vogelbescherming Nederland is al decennialang dé woordvoerder voor de vogels in Nederland, richting de politiek, het bedrijfsleven en het publiek. En het geluid van de vogels heeft meer aandacht nodig dan ooit, aldus de organisatie.

Rens de Jonge, creatief directeur KesselsKramer: ‘We zouden sowieso meer naar vogels moeten luisteren. Mensen worden niet alleen gelukkig van het geluid, we kunnen ook veel van ze leren. Maar als we nú niet naar de noodkreet van deze vogels luisteren, horen we ze misschien nooit meer.’

Credits:

Opdrachtgever: Vogelbescherming Nederland

Bureau: KesselsKramer

Film: PlusOne

Geluid: Sounds by Thomas

Voice Over: Vincent Rietveld

Web development: New Story 

Webcopy: Dieke de Boer 

Media: Feli Hansen 

Onderzoek & testing: Motivaction 

Projectmanagement: Chantal Bartels



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken