Ohra en VakantieDiscounter winnen Audify Award

Ohra en VakantieDiscounter winnen Audify Award
  • Media
  • 7 okt 2024 @ 08:32
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op vrijdag 4 oktober tijdens de ‘Dag van de Audio’ reikte Audify drie audioreclame-awards uit. Winnaars zijn de audiocommercials ‘Oh ooh’ van OHRA en ‘Die snapt vakantie’ van de VakantieDiscounter.

Hanka de Bruin van Jacobs Douwe Egberts werd gehonoreerd met de titel Audio-ambassadeur 2024.

Nog nooit gebeurd in de historie van de radioreclameprijzen van Audify, de jury geeft twee adverteerders een Audify Award voor hun audiocommercial. De jury vindt dat beide campagnes goud verdienen.

Ohra - ‘Oh ooh’

De jury: ‘De commercials hebben een zeer goed sound design en de verhalen zijn heel herkenbaar. Ohra is een winnaar door de verbeeldende auditieve doorvertaling van het huisdierenconcept en onderscheidend goed gebruik van taal. De ‘oh-ooh’ is een echte earcatcher en heeft alles in zich om te ontwikkelen naar een veel gebezigde term in de Nederlandse spraak.’

Reclamebureau: Joe Public Amsterdam

Geluidstudio: Public Audio

Mediabureau: Mindshare

de VakantieDiscounter - ‘Die snapt vakantie’

De jury: ‘De commercials spelen met sounddesign en laten je goed luisteren. Het is een nieuwe vorm van het concept van de vorige campagne, die ook de verbeelding van geluid en vakantie echt wist over te brengen op de luisteraar. Hoogwaardige productie en zeer goed gecaste stem. Net als vorig jaar wint de VakantieDiscounter een Audify Award omdat zij auditief markante audioreclame maakt.’

Reclamebureau: INDIE

Geluidstudio: LEVALO

Mediabureau: Stroom

Audio-ambassadeur 2024 is Hanka de Bruin / Jacobs Douwe Egberts

De jury heeft gekozen voor Hanka de Bruin als de Audio-ambassadeur van 2024. Ook bij vorige werkgevers was zij de motor achter de inzet van audio in de mediastrategie. Ook een pluim voor de Jacobs Douwe Egberts marketeers die overtuigd meegaan in de adviezen en audio inzetten voor merkbouw.

Jury en jurering

De vakjury voor de categorie ‘Beste Audiocommercial’ bestaat uit: Susanne van Nierop (Adformatie), Kees Kroot (Soundcircus), Marcel Hartog (Joe Public), Jeroen de Bakker (Airborne), Maik Cox (AMP Amsterdam). Voor de categorie ‘Audio-ambassadeur’ is de jurering gedaan door: Dagmar Bakker (Ster), Edwin Koeners (Audiohuis), Rutger Praamstra (DPG Radio), Wolter Klinkert (Talpa Network).

Beide jury's hebben de inzendingen beoordeeld op creativiteit, impact, uniciteit en effectiviteit. Ook keken ze naar de manier waarop de campagnes opvallen in de huidige reclameblokken en welke innovatieve rol de genomineerden spelen in de audiomarkt.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken