Serviceplan Make Benelux viert mijlpaal 10 miljoen materialen voor L'Oréal

Serviceplan Make Benelux viert mijlpaal 10 miljoen materialen voor  L'Oréal
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieActivatie

Serviceplan Make Benelux, met onder meer een vestiging in Amsterdam, meldt een belangrijke mijlpaal te hebben bereikt met de creatie van meer dan 10 miljoen materialen voor cosmeticamerk L'Oréal Benelux.

Deze assets ondersteunen meer dan 35 merken van L'Oréal , verdeeld over vier divisies. Sinds het begin van de samenwerking in 2015 heeft het bureau zich gericht op het centraliseren en optimaliseren van de contentproductie voor het wereldwijde cosmeticabedrijf. 

Met het beheer van 6.500 projecten per jaar en een samenwerking met meer dan 200 medewerkers in Nederland en België, heeft SMB (Serviceplan Make Benelux, red.) naar eigen zeggen een efficiënte en effectieve werkwijze ontwikkeld die aansluit bij de behoeften van L'Oréal. 

Automatisering sleutelrol voor efficiëntie en flexibiliteit  
Door het automatiseren van taken, zoals het taggen van assets en goedkeuringsworkflows, kan er sneller en efficiënter gewerkt worden zonder in te leveren op kwaliteit. Deze flexibiliteit stelt het team in staat om workflows aan te passen aan de veranderende behoeften van L'Oréal.  

Monia Kayila, managing director van Serviceplan Make Benelux, voegt toe: 'Ons DAM-platform vormt een belangrijk onderdeel van de contentstrategie van L'Oréal in de Benelux. Dit platform vergemakkelijkt de toegang tot onze gegevens, vermindert redundantie en bevordert het hergebruik ervan op verschillende platforms en markten.'

Kwaliteit en strategische afstemming

Het beheren van een dergelijk volume aan assets gaat verder dan alleen kwantitatief beheer. Het gaat ook om het waarborgen van kwaliteit, consistentie en strategische afstemming over verschillende markten heen 'Met AI-gedreven tools die duplicatie voorkomen, precieze trefwoorden toewijzen en directe vindbaarheid garanderen, stellen we zowel L'Oréal als ons team in staat slimmer te werken. Ons strikte copyrightbeheer garandeert ook het conforme gebruik van elke asset', vertelt Kayila. 

Door voortdurende optimalisatie en een gezamenlijke aanpak zijn de productieprocessen van L'Oréal getransformeerd, stelt SMB. Dit heeft geleid tot grotere efficiëntie en winstgevendheid. Meer informatie is hier te vinden.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken