Dierendag: sekstoys niet voor de poes

Dierendag: sekstoys niet voor de poes
  • Food-en-retail
  • 3 okt 2024 @ 17:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ter ere van Dierendag lanceert agency Calamity Jane een actie voor vrouwvriendelijke sekswinkel Mail & Female. Waar het hier normaliter draait om het genot van de vrouw is het vrijdag 4 oktober de beurt aan alle poezen van Nederland. Die worden verwend met een speciaal samengesteld 'Verwen je Poespakket'.

In tegenstelling tot wat de naam misschien doet vermoeden, bevat dit pakket geen speeltjes voor de vulva, maar voor die andere poes in huis. Op dierendag ontvangen katteneigenaren - in de Mail & Female winkel - een gratis verwenpakket met kattenspeeltjes en brokjes. Het doel van de actie: het laagdrempeliger maken van seksshopbezoek.

Calamity Jane koos bewust voor een PR-actie met een knipoog, maar Hanni Jagtman, oprichter en eigenaar van Mail & Female wil benadrukken dat het niet zomaar een ludieke actie is. ‘We merken dat er nog steeds veel vrouwen zijn die het moeilijk vinden om een sekswinkel binnen te stappen. Vrouwelijke seksualiteit is in onze maatschappij nog veel te vaak een taboe. Er is nog te veel schaamte.

Terwijl het kopen van sekstoys net zo normaal zou moeten zijn als het kopen van kattenbrokjes.

Dat is de boodschap die we Nederland mee willen geven.’

‘Het bespreekbaar maken van vrouwelijke seksualiteit vinden wij een belangrijk thema,’ zegt Kiona de Vries van Calamity Jane. ‘Uit onderzoek blijkt dat dat de orgasmekloof - het feit dat mannen tijdens de seks veel vaker klaar komen dan vrouwen - dit jaar weer groter is geworden.’

Mail & Female legde 35 jaar geleden de focus op vrouwelijke seksualiteit. ‘In die tijd waren de meeste seksshops nog een verzameling opblaaspoppen en vieze boekjes,’ zegt Jagtman. ‘Wij wilden een plek creëren waar vrouwen ook welkom waren.

Calamity Jane heeft een soortgelijke ambitie in de reclame- en marketingwereld. De Vries: “’Ook in onze industrie is het vrouwelijk perspectief nog steeds ondervertegenwoordigd. In 2022 bleek uit een groot onderzoek van Kantar dat vrouwen van alle doelgroepen het minst tevreden zijn met hoe ze worden afgebeeld en aangesproken in advertising.’ Sinds die tijd is er volgens De Vries te weinig veranderd. ‘Wij delen dus een missie met Mail & Female: ruimte maken voor het vrouwelijke perspectief.’

Calamity Jane koos daarom voor een barter met de sekswinkel. Waar Calamity Jane zich eerder liet uitbetalen in bier wordt het bureau nu uitbetaald in seks toys. De Vries: ‘Onze klanten krijgen deze kerst een superspannend relatiegeschenk.’

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken