Coosto lanceert openbare merkenindex op basis van Twitter-data

  • Online
  • 10 dec 2013 @ 08:53
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag lanceert social media monitoring-bedrijf Coosto de Coosto Index. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze merkenindex vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.

‘Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitter-berichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers’, aldus ceo Toine Verheul in het persbericht

Positief of negatief
De statistieken worden elke dag geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Het is ook zichtbaar hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.
Toine Verheul: ‘Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kun je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord.’

De Coosto Index
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken