Coosto lanceert openbare merkenindex op basis van Twitter-data
- Online
- 10 dec 2013 @ 08:53
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2013 @ 08:53
- Redactie Online
Vandaag lanceert social media monitoring-bedrijf Coosto de Coosto Index. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze merkenindex vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.
‘Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitter-berichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers’, aldus ceo Toine Verheul in het persbericht
Positief of negatief
De statistieken worden elke dag geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Het is ook zichtbaar hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.
Toine Verheul: ‘Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kun je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- HomeExchange lanceert "Be My Guest": ruil je woning met die...
- Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
- Kees van der Spek killt de smaak van Stëlz
- Stiva ontwerpt alcoholtest voor influencers
- Google: Gemini Live spreekt nu vloeiend Nederlands
- Onderzoek door Warc en TikTok: 'Relevantie is een ambitie om...
Laatste Nieuws
- Google: Gemini Live spreekt nu... 21-11-2024
- Kees van der Spek killt de smaak van... 21-11-2024
- Stiva ontwerpt alcoholtest voor... 21-11-2024
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024