Martine van Selm nieuwe bestuursvoorzitter SWOCC

  • Algemeen
  • 14 sep 2015 @ 12:57
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • PersonaliaOnderzoekMarketingcommunicatie

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) heeft een nieuwe bestuursvoorzitter. Martine van Selm volgt Edith Smit op. Van Selm is directeur van de bacheloropleiding communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en daar ook universitair hoofddocent corporate communicatie. Zij was in 2013 onder meer verantwoordelijk voor de introductie van de eerste MOOC voor communicatiewetenschap. Haar ambitie is om studenten communicatiewetenschap en SWOCC-begunstigers met elkaar in contact te brengen.

'Studenten communicatiewetenschap werken aan onderzoeksprojecten en lopen stage tijdens hun studie. Voor deze studenten is daarom een belangrijke rol weggelegd in het toepasbaar maken van wetenschappelijke kennis voor de communicatiepraktijk', reageert Van Selm.

Martine van Selm volgt Edith Smit op. Hiermee komt voor Smit een einde aan de jarenlange nauwe betrokkenheid bij SWOCC. Nadat ze meer dan acht jaar als directeur werkzaam was geweest, nam zij eind 2006 de rol van bestuursvoorzitter op zich. Zij heeft de ontwikkeling van de stichting dus van dichtbij meegemaakt: 'SWOCC is in mijn ogen gegroeid van het wetenschappelijke instituut van Giep Franzen naar een volwaardige stichting verankerd in het bedrijfsleven en de universiteit. SWOCC zoekt daarbij nadrukkelijk die terreinen waar nog veel te leren valt.'

Naast Martine van Selm bestaat het bestuur verder uit Andy Santegoeds, Fred Bronner, Jetske Freeve, Mary Hoogerbrugge, Onno Maathuis en Peeter Verlegh. (PvWK / UvA)


Martine van Selm, nieuw boegbeeld van SWOCC
 





Over SWOCC
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor de praktijk, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van lezingen. De stichting is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen, hiervoor oprichter van bureau FHV BBDO, en is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam. SWOCC wordt financieel mogelijk gemaakt door haar begunstigers maar opereert zelfstandig en onafhankelijk. Op dit moment telt SWOCC ruim 200 begunstigers, waaronder adviesbureaus ('van pr en reclame tot design en marktonderzoek'), adverteerders, non-profit organisaties en zzp’ers.



 





Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken