Crocodile Agency aan de slag voor Pladis

Crocodile Agency aan de slag voor Pladis
  • Bureaus
  • 14 feb 2025 @ 16:56
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Turkse zoetwaren- en snackbedrijf Pladis, bekend van de merken Verkade en Sultana, heeft Crocodile Agency gekozen als creatief bureau voor alle below the line activiteiten in de Nederlandse markt.

Het bureau gaat aan de slag om de naamsbekendheid van de merken Sultana en Verkade in Nederland te vergroten onder een jongere doelgroep door middel van onder andere strategische ondersteuning, het creëren van always-on content, media inzet en influencer campagnes. De samenwerking is reeds van start gegaan. 

Roderick Hietbrink, Head of Marketing (links op de foto): 'De samenwerking met Crocodile Agency is voor ons een logische stap. De afgelopen jaren hebben we voor zowel Verkade als Sultana nieuwe brand platforms opgezet, waarbij de focus heeft gelegen op onze “bought” media. Nu is tijd om de verdieping aan te brengen in onze merken. In Crocodile Agency hebben we de aangewezen partner gevonden om onze merken verder te brengen op onze social kanalen en onze owned en shared media strategie uit te rollen.'

Samen met Pladis gaat Crocodile Agency de uitdaging aan om de nieuwe generatie te bereiken. 'We vinden het geweldig dat we creatief en strategisch aan de slag mogen voor iconische merken als Verkade en Sultana. We kijken uit naar een fantastische samenwerking met de teams en zijn inmiddels al druk aan de slag met de uitrol van de strategieën voor beide merken waar we vorig jaar hard aan hebben gewerkt', aldus Tamara Couperus (foto rechts), founder van Crocodile Agency. Het eerste werk van het bureau staat inmiddels live op de social kanalen van Verkade, Sultana en verschillende influencers waarmee is samengewerkt.
(PvWK | beeld: Crocodile)

Over Crocodile Agency
'Crocodile Agency is een nieuw generatie reclamebureau dat zorgvuldig en succesvol merken onder de aandacht brengt bij de gewenste doelgroep, met een specialisatie in Early Millennials, Generation Z en Alpha. Wij geloven in co-creatie en werken samen met jonge creatieven. Ons bureau creëert complete strategieën tot Hero-campagnes, tot live-evenementen, tot samenwerkingen met influencers, met altijd beschikbare content, tot communitybeheer. Crocodile Agency is een one-stop-shop geleid door liefhebbers van de digitale cultuur; wij weten welke trend er nu speelt en hoe een merk zich hier creatief aan kan verbinden. Bekende merken met wie Crocodile Agency werkt zijn: Bar-le-Duc, Bud, Unilever, L'Oréal, Malibu en Pearle.'

(bron: Crocodile)

Over Pladis
'Pladis is een van 's werelds toonaangevende koek-, snoep- en chocoladebedrijven en de thuisbasis van geliefde merken, waaronder McVitie's en Ulker. Pladis is eigenaar van regionale merken zoals Koninklijke Verkade, McVitie's, Godiva, Jacob's, Carr's en Ülker en nog veel meer, en verblijdt consumenten met producten in met onder andere zoete en hartige koekjes, wafels, cake, chocolade, kauwgom en snoep. Pladis, opgericht in 2016 met de belofte om met elke hap "happiness" in de wereld te brengen, is de trotse beheerder van meer dan 300 jaar bak- en zoetwarenerfgoed. De expertise van het meer dan 16.000 man sterke, wereldwijde personeelsbestand omvat 25 fabrieken in 11 landen. Als een verantwoordelijk bedrijf, dat producten van de hoogste kwaliteit en uitzonderlijke service levert, distribueert Pladis haar producten om potentieel vier miljard mensen over de hele wereld te bereiken.'

(bron: Pladis)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken