Roorda, Rijksoverheid en Donnie lanceren Knalplanga
- Bureaus
- 12 dec 2018 @ 10:41
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekCampagnesCommercialsCommunicatieOverheid
- 12 dec 2018 @ 10:41
- Jeroen Mirck
Het vuurwerk barst weer bijna los en daarmee dus ook de letselschade. De Rijksoverheid start samen met Roorda Reclamebureau een campagne gericht op jongeren, met de populaire rapper Donnie in de hoofdrol. Met 'Knalplanga' maakt hij de vuurwerkbril hip.
Afgelopen zomer had Donnie een grote hit (2,4 miljoen Spotify-plays) met zijn 'Snelle Planga'. Deze opvallende zonnebril ging al snel viraal. Toen Roorda Reclamebureau in de herfst werd gebriefd door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat op een campagne ter promotie van veilig omgaan met vuurwerk (waarbij de vuurwerkbril een prominente rol speelt) werd er al snel een één-tweetje gemaakt met Donnie. Het resultaat is een nieuwe single, videoclip, radio en online campagne.
Met zijn nieuwe hit 'Knalplanga' promoveert Donnie de vuurwerkbril tot een hip eigentijds accessoire. 'Als de pijl de lucht kust, protectie, knal bewust.' Zo geeft hij het goede voorbeeld en suggereert op geheel eigen wijze het gebruik van een aansteeklont ('Ik heb een pijl met een lange lont, knalplanga op, ik raak niet gewond') en de lanceerstandaard voor vuurpijlen. In de clip figureren naast Donnie’s Knaltanga’s oa. Ruben van der Meer, Frank Evenblij, Leipe Dennis en regisseur Martin Koolhoven.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: 'Met traditionele media bereik en beweeg je jongeren niet om een vuurwerkbril te dragen tijdens het afsteken. Met unieke relevante content doe je dat wel. Al voor de release van de clip is Knalplanga al flink opgepakt door jongeren blogs en social media. Complimenten ook voor de mensen bij het ministerie die ons en Donnie de vrije hand gaven om iets te maken dat jongeren aanspreekt. Als alles volgens plan gaat knalt straks op menig oudejaarsfeest de Knalplanga hit door de speakers. Een betere reminder kun je niet hebben.'
Credit
Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Willem Droog, Stefan Apswoude, Joeri Jansen, Tom van der Veldt en Dyon Ruiter
Account: Ellis Vis, Hans Bauman
Strategie: Floor Busch
Regie: Michael Middelkoop (CZAR)
Muziek: Bas Bron en Donnie
Camera: Thomas van Krugten
Edit: Maarten Ernest
Post productie: Storm postproductie
Fotografie: Darren Smith
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Styling: Lissa Brandon
Hair & Make-up: Kira Kroegman
Art department: Klaas Wijnberg
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat: Richard Visser en Sabah Fakhir.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024