VodafoneZiggo trekt trainees met 'onderscheidende' campagne
- Bureaus
- 27 okt 2022 @ 12:13
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 okt 2022 @ 12:13
- Michiel van Zaane
Een CEO aan wie je alles kan vragen, beelden van de hoogtepunten van een werkdag: VodafoneZiggo laat zien hoe het is om als trainee bij hen aan de slag te gaan. Door in te spelen op nieuwe kanalen wil het merk zich onderscheiden van andere corporates. Creatief bureau Kaliber ontwikkelde deze campagne samen met VodafoneZiggo.
'Door het onverwachte format vallen de video’s meteen op' vertelt Laurens Mooiweer, Creatief Strateeg van Kaliber. 'Het onderbreekt de ‘sea of sameness’ van corporate recruitmentvideo’s die de doelgroep voorgeschoteld krijgt. We pakken de aandacht van potentiële trainees en nemen ze mee in de open bedrijfscultuur van VodafoneZiggo.'
De campagne is een vervolg op eerder werk in april 2022. Hierin haakte VodafoneZiggo in op het fenomeen ‘what you expect vs reality’. De organisatie speelde in op het ‘saaie beeld’ dat heerst over traineeships bij corporates en laat zien hoe anders het er bij hen aan toegaat.
Deze eerste campagne was een succes, vertelt Eva Huijgen, Employer Branding Specialist bij VodafoneZiggo. 'We kregen meer dan het dubbele aantal sollicitaties binnen na deze campagne ten opzicht van 2021. Deze eerste video's waren voor ons ook een test om te onderzoeken of de doelgroep aanslaat op ons aanbod met deze open manier van communiceren. Na dit eerste succes wilden we het concept verdiepen en verbreden.'
Dit najaar bouwt VodafoneZiggo de campagne verder uit met meer origineel filmmateriaal die nog meer van de unieke cultuur en kansen over het voetlicht brengt. Ook is er een Ask Me Anything (AMA) gemaakt met de CEO Jeroen Hoencamp. In deze video beantwoordt Hoencamp uiteenlopende vragen van trainees. Hij geeft zo een kijkje achter de schermen bij VodafoneZiggo en speelt in op de beleefwereld van toekomstige trainees.
Het gesprek met de CEO balanceert in de AMA-video tussen serieuze vragen over het werk en luchtigere vragen. Eva Huijgen: 'Bijvoorbeeld of je hier mag werken als je PSV-fan bent. De vragen waren vooraf niet bij Jeroen bekend, waardoor we echte, oprechte antwoorden hebben kunnen vastleggen. We zien dat de video aanslaat: het levert meteen al veel positieve reacties, zelfs bij een veel bredere doelgroep dan de trainees.'
De komende periode werkt VodafoneZiggo samen met Kaliber aan een verdere verdieping van het huidige werkgeversmerk.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
- Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam... 05-02-2025
- Nutella viert 60-jarig bestaan met... 05-02-2025
- Hoe behoud je vrouwen in de... 04-02-2025
- Spa lanceert campagne over... 04-02-2025
- Partner voor de volgende groeifase03-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day