Nescafé lanceert 'verwacht meer van elk kopje koffie'
- Bureaus
- 21 sep 2023 @ 09:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCreatie
- 21 sep 2023 @ 09:04
- Peter van Woensel Kooy
Nescafé, het grootste koffiemerk uit het portfolio van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffievariant, presenteert onder de noemer ‘Verwacht meer van elk kopje koffie’ een nieuwe duurzaamheidscampagne.
De campagne laat zien dat Nescafé 100% duurzaam is geteeld*. Zo is 100 procent van de koffie die wordt gebruikt in Europese productiecentra duurzaam geteeld en wordt koffiedik ingezet om het productieproces van energie te voorzien. Tegelijkertijd zet het bedrijf zich in op een verbetering van de inkomenszekerheid van lokale koffietelers.
Nestle 1e ranking in Coffee Barometer
De campagne verschijnt tegelijkertijd met de bekendmaking van Nestlé’s eerste plek in de Koffie Barometer 2023, een jaarlijks onderzoek naar duurzaamheid in de koffiesector. Dit rapport vermeldt Nestlé’s samenhangende en uitgebreide strategie op het gebied van duurzame koffie. Het onderzoek berekent ook de duurzame investeringen van Nestlé. Lees hier het volledige rapport en hier het aanvullende Nestlé rapport.
Roos Bulder, Business Lead Nescafé Benelux: 'Duurzaamheid zit in het DNA van Nescafé, maar we hebben dit verhaal nog niet eerder verteld. Verwacht meer van elk kopje koffie” weerspiegelt niet alleen de kwaliteit van onze koffie, maar vooral ook de manier waarop Nescafé een positieve impact maakt op het leven van koffieboeren en op de planeet. De eerste plek in de Koffie Barometer laat daarbij zien dat we het juiste pad bewandelen, maar ook dat er nog veel te doen is om de koffieketen verder te verduurzamen.'
Nieuwe pay-off
Naast de campagne introduceert Nescafé haar nieuwe pay-off. De wereldwijde communicatie zal voortaan vergezeld gaan van het credo ‘Make your world’ om koffiedrinkers te inspireren om het verschil voor zichzelf, hun gemeenschap en de planeet te maken. De campagne is te zien op tv, online en in de winkels.
Nescafé Plan 2030
Als er niets gebeurt neemt door klimaatverandering tegen 2050 wereldwijd de grond die geschikt is voor koffieteelt met 50% af. Daarom heeft Nestlé zich in het afgelopen decennium, als onderdeel van het Nescafé Plan, tot doel gesteld om de koffieteelt wereldwijd duurzamer te maken. Voortbouwend op deze inspanningen lanceerde zij vervolgens het Nescafé Plan 2030, waarin zij haar visie op duurzaamheid voor de komende tien jaar heeft vastgelegd. Onderdeel van de missie is koffieboeren te ondersteunen bij de overgang op regeneratieve landbouw en de verbetering van de levensstandaard van boeren en de lokale gemeenschappen waarin zij leven. Zo heeft Nescafé, in tegenstelling tot veel andere koffiebedrijven, een veelomvattend programma waarin maatregelen staan om ontbossing tegen te gaan en die de ontwikkeling van regeneratieve landbouw stimuleren.
De campagne is deze week van start gegaan en is te zien op tv, online en in de winkels. Bekijk de nieuwe commercial in het venster hieronder. De lancering van het nieuwe platform en de visuele identiteit van Nescafé is ontwikkeld in samenwerking met Publicis.
(PvWK)
- Lees verder over Nestlé en True Pricing van o.a. koffie in ons gelijknamige dossier, net verschenen in print (MT13/13 - '23).
Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast diverse andere merken verkocht zoals Maggi, Garden Gourmet, Kitkat, Nestlé babyvoeding zoals Little Steps, Nestlé PyjamaPapje en Gerber Organic for Baby, als ook water, waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl.'
(bron: Nestlé)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- espresso
- Make your worldVevey
- Felix
- Nestlé babyvoeding zoals Little Steps
- Maggi
- waaronder San Pellegrino
- Vittel
- Publicis
- Roos Bulder
- Bonzo
- Bros
- Garden Gourmet
- Nescafé
- Make your world
- verwacht meer van elk kopje koffie
- Nestlé
- Kitkat
- als ook water
- Nestlé PyjamaPapje en Gerber Organic for Baby
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De toekomst van LinkedIn met... 15-01-2025
- Micazu kent ‘huizen die goed zijn in... 14-01-2025
- Ebro Foods lanceert campagne voor... 14-01-2025
- YoungCapital lanceert campagne Boost... 13-01-2025
- Green Food Lab in zee met met... 10-01-2025
- Campagne Natuurhuisje voor derde... 10-01-2025