Portfolio UM
- Bureaus
- 12 nov 2024 @ 07:54
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 12 nov 2024 @ 07:54
- IPG Mediabrands
UM is een marketing- en mediabureau dat merken toekomstbestendig maakt. Hierbij richt UM zich op het vinden van de juiste balans tussen resultaten en sales op korte termijn én duurzame merkgroei op de lange termijn; dit vanuit een datagedreven benadering waarbij ook gestreefd wordt naar creativiteit en innovatie voor marketeers en hun merken.
‘Ik ben enorm trots op de creatieve en innovatieve mediaplannen die we hebben ontwikkeld voor onze klanten. Ook op de diversiteit ervan en de perfecte aansluiting op de creatieve concepten gemaakt door de reclamebureaus van onze klanten. Hierbij een inspirerende selectie van de afgelopen periode’, aldus Justus Wever, Managing Director UM. Check voor meer informatie.
01. Exact
Adverteerder: Exact | Uitgever: FD Mediagroep | Mediabureau: UM Nederland | Campagne: ‘Uitzicht begint met inzicht’
Commentaar Annelies van Lier (UM): ‘Als onderdeel van de campagne “Uitzicht begint met inzicht” ontwikkelde UM in samenwerking met FD Mediagroep een branded contentcampagne namens Exact. In de campagne stond de ondernemer en zijn verhaal centraal om zo het merk Exact onder MKB’ers een persoonlijkere uitstraling te geven met als doel zo een hogere merkoverweging en -voorkeur voor de softwareontwikkelaar te realiseren. Hierbij lag de focus op verdieping, inhoud en creativiteit. Zes ondernemers worden in hun werkomgeving geportretteerd, waarbij ze hun meest waardevolle inzichten delen die hebben bijgedragen aan de groei van hun bedrijf. De campagne loopt van juni tot en met december en is zichtbaar op FD.nl, BNR.nl, BNR Nieuwradio en in FD Persoonlijk.’
02. Becel
Adverteerder: Flora Food Nederland, Becel | Mediabureau: UM Nederland | Creatief bureau: TBWA\ | Campagne: ‘Jij smeert, Becel doneert’
Commentaar Richard van de Steeg (UM): ‘Ter versterking van de samenwerking tussen Becel en Pink Ribbon zetten we een activatiecampagne in om het bewustzijn van borstkanker onder vrouwen te versterken en de Becel-actieverpakking inclusief donatie te promoten. In Nederland krijgt één op de zeven vrouwen borstkanker en heerst er nog altijd een taboe op zelfonderzoek van de borsten. De campagne loopt in de Pink Ribbon-maand oktober en is zichtbaar in DOOH, print, social, online en op de winkelvloer onder andere met partnerships met Linda en AH Retail Media.’
03. Oranje Fonds
Adverteerder: Oranje Fonds | Mediabureau: UM Nederland | Publisher: Winq | Creatief bureau: Brain Creatives | Campagne: ‘Gelijke Kansen’
Commentaar Felix Helmans (UM): ‘Het Oranje Fonds zet zich in voor een inclusieve samenleving, waarin niemand er alleen voor staat en iedereen mee kan doen, want iedereen doet ertoe. Daarom ondersteunt het fonds sociale initiatieven die bijdragen aan een betrokken samenleving. In samenwerking met Winq hebben we een portretserie ontwikkeld die deze initiatieven belicht. De content is verspreid via de netwerken van Winq en het Oranje Fonds, met als doel de zichtbaarheid van de sociale initiatieven te vergroten en gelijke kansen in de samenleving te bevorderen.’
04. Praxis
Adverteerder: Praxis | Mediabureau: UM Nederland | Publisher: Talpa Network | Creatief bureau: Alfred | Campagne: ‘Het Blok 2024’
Commentaar Albert-Jan Steendam (UM): ‘Praxis versterkt zijn positie als dé duurzame bouwmarkt door samen te werken met Het Blok op Net5. Vijf koppels renoveren hierin vervallen appartementen tot duurzame woningen, met Praxis als partner. De samenwerking is een perfecte match die kijkers inspireert om zelf hun woning te verduurzamen. In 35 afleveringen en een mediacampagne op tv, radio, social en owned toont Praxis zijn expertise als behulpzame bouwmarkt voor duurzame oplossingen.’
05. Schoonenberg
Adverteerder: Schoonenberg | Mediabureau: UM Nederland | Creatief bureau: Indie Amsterdam | Campagne: ‘Horen zoals je nog nooit hebt gezien’
Commentaar Esmee Gillissen (UM): ‘Met deze campagne verlagen we de drempel naar onze winkels door te focussen op techniek en vernieuwing. We laten zien wat de hedendaagse techniek toevoegt aan het leven. Niet alleen weer kunnen horen, maar ook bijvoorbeeld een koppeling met Siri en Spotify. Bellen met een kleine tap op je oor of hoortoestellen die in je oor zijn verwerkt. Het hoortoestel wordt een innovatief gadget, bijna een must have.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024