N=5 start brand publishing-tak

  • Content
  • 13 mrt 2019 @ 09:40
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentStrategieUitgeefstrategieUitgevers

Reclamebureau N=5 start een nieuwe tak die zich volledig richt op brand publishing: N=Content. Middels redactionele formats moeten hiermee merkverhalen worden verteld. Monique Bergers (links), tot voor kort director Appie Today, gaat de nieuwe unit leiden.

Met de nieuwe tak wil N=5 inspringen op de groeiende vraag vanuit merken om onderscheidende content toe te voegen aan hun marketingcommunicatiemix. Monique Bergers, tot voor kort director Appie Today bij Albert Heijn en vorig jaar uitgeroepen tot Contentmarketeer van het Jaar, is aangetrokken als directeur van N=Content.

Bergers laat weten: 'Met Appie Today heb ik ervaren wat de toegevoegde waarde van goede content kan zijn voor je merk. Deze kennis wil ik nu graag inzetten voor andere merken, ditmaal vanuit bureauperspectief. Zodoende kwam ik al snel uit bij N=5. Ik geloof dat je niet zomaar content moet maken, maar moet starten vanuit een merkstrategie. Daar is N=5 steengoed in, dus ik kijk ernaar uit om dit avontuur aan te gaan.'

Uitgeversrol

Anne Stokvis (op de foto rechts) gaat als hoofdredacteur de redactionele aanpak van N=Content waarborgen. Zij heeft journalistieke ervaring opgedaan op de redacties van onder meer NOS en DWDD. De afgelopen jaren werkte ze vanuit haar eigen contentbureau Studio FoMo. Stokvis laat weten: 'Steeds meer merken strijden om de aandacht van de consument en nemen de rol van uitgever over. Een interessante beweging die vraagt om een redactionele aanpak waarbij doelgroepen centraal staan en relevante verhalen de sleutel zijn. N=Content  moet een plek voor talentvolle redacteuren en makers worden. Zij weten wat er binnen hun doelgroep speelt en denken buiten gebaande paden. Wij gaan hen ondersteunen door waardevolle ideeën aan de juiste merken te koppelen.'

N=5 Content is een nieuwe unit, maar zal nauw samenwerken met de creatieve teams van N=5. Zodoende wil het bureau een volledige communicatiemix bieden. De komende tijd wordt er een redactie opgezet, die in het beste geval gespiegeld wordt aan klantzijde.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken