Eredivisie krijgt Rembrandtbal

  • Design
  • 8 apr 2019 @ 10:10
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Sport

Willem van Hanegem heeft vanochtend in het Rijksmuseum de eerste officiële Eredivisiebal voor het seizoen 2019/2020 in ontvangst genomen. Het ontwerp van de bal is vanwege 'Het Jaar van Rembrandt' opgebouwd uit etsen van de Hollandse meester.

Taco Dibbits, directeur Rijksmuseum: ‘Voetbal en Rembrandt zijn wellicht een verrassende combinatie, maar Rembrandt was een artiest, net als de beste spelers in de Eredivisie. Uitzonderlijke creativiteit is zowel op het voetbalveld als op een canvas vereist om de beste te worden.’

Willem van Hanegem nam het eerste exemplaar in ontvangst.

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie: ‘Rembrandt en “De Kromme” zijn beiden Hollandse meesters die een jubileumjaar beleven. Namens het Rijksmuseum en de Eredivisie wilden we Van Hanegem de allereerste Rembrandtbal daarom graag cadeau doen voor zijn 75e verjaardag.’

Debuut op 28 april

De Eredivisie laat ieder seizoen in samenwerking met partner Derbystar een nieuwe officiële wedstrijdbal ontwerpen. Tijdens de voorlaatste speelronde in de Eredivisie, op zondag 28 april, rolt de bal voor het eerst over de velden. Vervolgens wordt de bal gebruikt in het Eredivisieseizoen 2019/2020. Het ontwerp van 'De Rembrandt' is samengesteld onder leiding van ontwerper Irma Boom. KPN, sponsor van zowel het Rijksmuseum als de Eredivisie, heeft de partijen bij elkaar gebracht.

 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken