Dr. Oetker bakt voor Stichting Jarige Job

Dr. Oetker bakt voor Stichting Jarige Job
  • Food-en-retail
  • 15 nov 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCreatie

Om de samenwerking tussen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job te bekrachtigen hebben EssenceMediacom en StudioM in co-creatie met Talpa Network de campagne 'Bakken met Bizzey' gelanceerd.

Meer dan 150.000 kinderen in Nederland kunnen hun verjaardag niet vieren omdat er thuis te weinig geld voor is. Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag, thuis en op school. Dr. Oetker zegt het belangrijk te vinden dat ieder kind een verjaardag kan vieren en daarom steunt het merk de Stichting Jarige Job met elk verkocht bakproduct.'

'We zijn enorm trots op onze bijdrage aan de samenwerking tussen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job. Gedreven door onze passie voor het vak, hebben we breaktrough inzichten toegepast in het creatieve concept, de productie én de mediaplanning van deze campagne. Daarbij zijn we vooral trots op de kans om samen met Dr. Oetker dit waardevolle initiatief te ondersteunen. Blij om te zien dat innovatief en kwalitatief werk zo goed samengaat met onze maatschappelijke betrokkenheid', zegt Pim Brans, Executive Director Clients bij EssenceMediacom.

‘Dmv de campagne vraagt Dr. Oetker samen met Bizzey en Stichting Jarige Job aandacht voor het feit dat het niet voor ieder kind vanzelfsprekend is om een verjaardag te kunnen vieren. Hierbij roept Dr. Oetker iedereen op om te gaan bakken voor een ander en daarmee Stichting Jarige Job te steunen.' (want Dr. Oetker steunt SJJ met elk verkocht bakproduct). Bakken voor het goede doel is immers een bekend fenomeen en tevens een leuke activiteit met je kinderen waarmee je met een klein gebaar iets goeds kunt doen voor een ander. Vanuit dat startpunt ontwikkelde StudioM in co-creatie met Talpa Network een social video format waarbij rapper Bizzey bakt met kinderen en met hen in gesprek gaat. Samen bakken ze iets lekkers voor een bijzonder iemand.

Voor de campagne wordt samengewerkt met verschillende merken vanuit Talpa Network o.a. Linda.nl, Shownieuws, Radio538 en diverse influencers. Ook is er een activatie op de winkelvloer.
(PvWK)

Over EssenceMediacom 
'In een wereld die continue verandert en evolueert zoekt EssenceMediacom “breakthroughs” voor klanten. Met behulp van mensen, data en technologie, doorbreken we de oude modellen op het gebied van media, creatie, innovatie en analytics en leveren écht geïntegreerde mediaoplossingen. Door te blijven leren, innoveren en geïntegreerd te werken kunnen we niet alleen inspelen op de uitdagingen van vandaag, maar ook anticiperen op behoeften van de toekomst.'  

(bron: EssenceMediacom)

Over GroupM 
'GroupM is onderdeel van WPP en bestaat uit Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom. Een groep van bureaus met een leidende positie in marketing & media (marktleider volgens Comvergence Data), met GroupM Nexus als in-house media performancel expert hub en StudioM als creatief label. De positionering van GroupM is ‘To make advertising work better for people’ en zo de toekomst van het mediavak vorm te geven.'

(bron: GroupM)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken